Ukupno 160.000 kuna, do kraja godine, bit će plaćeno iz proračuna Sisačko-moslavačke županije za sufinanciranje autobusnih linija na području Lekenika, Hrvatske Dubice, Sunje i Martinske Vesi.
Ugovor je sklopljen s tri općine, a indirektno će obuhvatiti i Sunju kroz koju prolaze linije prema H. Dubici.
"Pomažemo stanovnicima tih ruralnih dijelova naše županije, da mogu obaviti sve što trebaju u Sisku. Lekenička naselja poput Starog Broda i Farkašića ljeti ostaju bez ikakve autobusne linije što ćemo sada promijeniti a po dvije linije dnevno vozit će do kraja godine između Siska i Hrvatske Dubice." - rekao je župan Ivo Žinić prilikom ptopisivanja ugovora o sufinanciranju.
Zadnja dva mjeseca rađene su projekcije troškova prijevoza te je sada 90.000 kuna izdvojeno za sufinanciranje linije do Hrvatske Dubice od srpnja do kraja godine, te 40.000 kuna za liniju Sisak - Stari Farkašić - Siska do kraja godine. Linija Desni Dubrovčak - Luka Lijeva - Mahovo - Martinska Ves uz 30.000 kuna potpore županije sada će voziti i tijekom ljeta.
"Dogovorili smo se s Općinom Sunja da sufinanciramo autobuse za Sisak i nazad s po 3600 kuna mjesečno svaki. Uz 15.000 kuna mjesečno od županije osigurali smo dva polaska dnevno iz Siska i Hrvatske Dubice. Cijena karte je povoljnih 28 kuna u jednom smjeru" – rekao je načelnik Hrvatske Dubice Tomislav Mateljak pozvavši mještane da koriste ove linije kako bi se uspjela zadržati i narednih godina, uz potporu općina i županije.
Općina Lekenik već godinama je sama sufinancirala autobusnu liniju do Starog Farkašića s 20.000 kuna godišnje, no prijetila je opasnost da se linija, tome unatoč, ugasi što je izbjegnuto.
Načelnik Martinske Vesi istaknuo je i zakonske probleme vezane uz autobusne linije.
"Imamo čak tri prijevoznika u našoj općini koji su prijavili puno polazaka. No, u stvarnosti ne idu jer im je, kažu, neisplativo, a termine su rezervirali i ne može ih nitko drugi koristiti. Stoga bi trebalo prijevoz riješavati, po mom mišljenju, koncesijama uz obvezne uvjete za prijevoznike" – smatra načelnik Stjepan Ivoš.
Preostaje još pomoći općini Dvor čiji je procijenjeni trošak za povratak linija čak 800.000 kuna na godinu. Obzirom da je riječ o velikom izdatku i za općinu i za Županiju tu neće biti jednostavno vratiti ukinute nerentabilne linije.
Što veli krajišnik Rkman i Pupovac jer se može koji preusmjeriti i prema Dvoru i Srbu???