Agencija za strukovno obrazovanje od listopada ignorira dopise Komore medicinskih sestara, koja ukazuje na neprihvatljivost njihovih uputa o prilagodbi nastavnog plana i programa za izobrazbu medicinskih sestara i tehničara za učenike s posebnim potrebama. Nama su pak odgovorili da ti učenici ostvaruju pravo na inkluzivno i kvalitetno obrazovanje te da je cilj osigurati da svaki učenik ima okruženje s ravnopravnim uvjetima za učenje kako bi se smanjile prepreke i prevladale individualne razlike.
Razumna prilagodba, kažu, prema Konvenciji UN-a o pravima osoba s invaliditetom, koju je RH ratificirala 2007., znači potrebnu i odgovarajuću prilagodbu i podešavanja, koji ne predstavljaju neproporcionalno ili neprimjereno opterećenje, kako bi se osobama s invaliditetom i učenicima s teškoćama u razvoju osiguralo ravnopravno uživanje ili korištenje svih ljudskih prava i temeljnih sloboda.
Također navode da su pri upisu u obrazovni program medicinska sestra/tehničar opće njege učenici dužni uz upisnicu dostaviti liječničku svjedodžbu medicine rada o nepostojanju kontraindikacija za navedeno zanimanje.
- Sukladno navedenom, Agencija je prema školama koje izvode strukovni kurikul za medicinsku sestru/ tehničara opće njege uputila preporuke za rad s učenicima s teškoćama u razvoju kao primjer i uputu koju nastavnici mogu koristiti, odnosno temeljem koje mogu izrađivati individualizirane kurikule. Pri izradi preporuka vodilo se računa o minimalnim standardima obrazovanja te stjecanju kompetencija potrebnih za pristup tržištu rada uz pridržavanje zahtjeva struke - kažu u Agenciji.
U Komori, podsjećamo, smatraju apsurdnim da medicinska sestra radi pod nadzorom druge medicinske sestre i ističu da se skrb za pacijente ne može obavljati smanjenim opsegom.