Leteći brodovi

Zanimljive činjenice o cepelinima koje možda niste znali

Hindenburg
Foto: Youtube
1/2
06.05.2015.
u 09:26

Na današnji dan prije 79 godina dogodila se jedna od najpoznatijih zrakoplovnih nesreća u povijesti

Na današnji dan prije 79 godina dogodila se jedna od najpoznatijih zrakoplovnih nesreća u povijesti kada se zapalio i srušio njemački cepelin Hindenburg u Lakehurstu u New Jerseyju.

Hindenburg se prilikom pokušaja pristajanja u zračnu bazu Lakehurst iz nepoznatih razloga zapalio i potpuno izgorio u manje od jedne minute, a tom prilikom od 97 putnika smrtno je stradalo njih 35, a poginula je i jedna osoba na tlu. Uzroci tragedije do danas su ostali nerazjašnjeni, a među mnogim teorijama spominjala se sabotaža, statički elektricitet, udar munje, zatajenje motora, zapaljenje vodika pa čak i samoubojstvo jednog od putnika o kojem se raspravljalo na temelju pronalaska pištolja s jednim ispaljenim metkom na mjestu nesreće.

U povodu godišnjice ove tragedije donosimo vam 5 zanimljivih činjenica iz povijesti neobičnih "zračnih brodova" cepelina:

1. Ime su dobili po njemačkom grofu i časniku Ferdinandu Zeppelinu koji je osnovao zračnu kompaniju Zeppelin. Sa 17 godina je upisao vojnu akademiju, a poslije je primljen u vojsku. Godine 1863. uzeo je godišnji odmor kako bi se kao dragovoljac borio u Američkom građanskom ratu gdje se prvi put zainteresirao za balone.

2. Prvi cepelin poletio je u srpnju 1900. godine, a izgrađen je u plovećem hangaru na Bodenskom jezeru koje se nalazi na tromeđi Njemačke, Švicarske i Austrije.

3. Njemačka vojska je u Prvom svjetskom ratu koristila cepeline uglavnom za izviđačke akcije, ali su i iz njih bombardirali i Englesku i Francusku.

4. Na čelo kompanije Zeppelin nakon Ferdinanda Zeppelina došao je Hugo Eckner kojemu je najveći uspjeh bila izgradnja cepelina nazvanog "Graf Zeppelin", a taj leteći brod ostvario je nekoliko dugih letova, uključujući i onaj oko svijeta u razdoblju između 1928. i 1932. godine.

5. Malo je poznato da proizvodnja cepelina nije prestala pojavom i globalnom dominacijom zrakoplova i helikoptera, već se oni i danas proizvode, ali su mnogo manjih dimenzija od "divova" iz 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća. 

>>Nije leteći tanjur iznad Zagreba nego reklamni cepelin

>>Nakon 76 godina riješen misterij eksplozije cepelina Hindenburg

Komentara 3

Avatar possibilis
possibilis
09:59 06.05.2015.

A ono najvaznije: da je Zeppelin hrvatski izum? I o tome kako grof ucjenio udovicu Davida Svarca da mu jeftino proda patent za leteci balon s metalnom oplatom? O tome se nece nigdje nista napisati ako jedan Vecernji nije u stanju o objaviti.

Avatar Chupacabra
Chupacabra
13:20 08.05.2015.

E moj novinaru... Napisati nešto o zeppelinu a ne spomenuti niti jednom riječju Hrvatsku, može biti samo 2 razloga... ili neznanje ili namjera... a niti jedan vam ne ide u korist.... Pa to čak BBC spomene u svojim dokumentarcima ... Nije nama Hrvatima lako živjeti u svojoj domovini...

VI
viluk007
23:43 07.05.2015.

Pa tko su ovi ljudi koji nabrajaju neke nebitne stvari a najbitniju preskaču ili neznaju. Gospodine Kristoviću dali ste čuli za internet ako već niste čuli za zagrepčanina Švarca, usput švarc je izumio i duraluminij kojega Nijemci i dan danas zovu Švarcaluminij. surfaj malo nije to tako strašno možda naletiš na poneku dobru informaciju o svom narodu vidjeti ćeš da to možeš podnijeti.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije