Romina i Dominik Ćibarić

Pioniri eko prehrane u Hrvatskoj: Još uvijek se teško nosimo s neprihvaćanjem i omalovažavanjem eko proizvoda

Garden
Foto: Privatna arhiva
1/3
18.08.2023.
u 19:50

Kao jedni od pionira eko prehrane, koji su otvaranjem Gardena uvelike doprinijeli osvještavanju kupaca o važnosti biranja zdravijih, ekološki uzgojenih namirnica, Romina i Dominik Ćibarić prošli su trnovit put do uspješnoga poslovanja

Zbog stresnog načina života često jedemo u žurbi, bez previše razmišljanja što zapravo unosimo u svoj organizam. A to je itekako važno jer vrlo često ne razmišljajući što jedemo u tijelo unesemo supstance koje nikako ne bi trebali, a koje itekako mogu naštetiti našem zdravlju. Za prosječnog životnog vijeka od 70 godina čovjek pojede 6,5 kg godišnje takozvanih "dopuštenih" kemikalija i pitanje je što se s tih 6,5 kg otrova događa u našem organizmu. Što možemo učiniti? Za početak bi trebali pažljivo birati hranu, paziti na njezino porijeklo i način uzgoja te odabirati onu ekološku.

Lokalno uzgojeni proizvodi uvijek su „in“

Trendovi u svijetu zdrave prehrane mijenjaju se iz dana u dan, ali ono što je uvijek ''in'' su lokalno uzgojeni proizvodi, kvalitetne namirnice koje su vam uvijek nadohvat ruke. Vizija je to koje se od samih početaka drže Romina i Dominik Ćibarić, koji su još prije 15 godina otvorili svoju prvu trgovinu Garden, koja je postala uspješna poduzetnička priča, a koja je započela iz njihove vlastite potrebe za konzumacijom eko proizvoda. Kada su krenuli na ovaj put u nepoznato, konkurencija na tržištu bila je slaba, poslovalo je samo nekoliko trgovina makrobiotičkim namirnicama pa je logičan slijed bio otvaranje trgovine.

Partnerstvo s proizvođačima

Iako je danas situacija na tržištu znatno drugačija, Garden je još uvijek jedini lanac koji nudi svježe voće i povrće te mliječne proizvode u širokom rasponu, uz jasan cilj da se eko proizvodi približe širem krugu ljudi. Kada je riječ o ponudi proizvoda, kvaliteta je uvijek na prvome mjestu i nikada se nije radio kompromis, a kako bi ponuda bila na visokom nivou, u Gardenu s većinom proizvođača surađuju od samih početaka. Mnoge poslovne suradnje Romine i Dominika s godinama su tako prerasle u prijateljstvo jer kada s partnerima dijelite zajedničke stavove i poglede, onda to vrlo lako postaje više od posla.

Ono si što jedeš“

No vratimo se 15 godina unatrag, kada je ovo tržište tek bilo na početku. Jer, otad do danas prehrambene navike Hrvata i njihova svijest o zdravoj, organskoj hrani postupno su se mijenjali pa možemo reći da smo, kao nacija, na dobrome putu da u što većem broju prihvatimo načela eko prehrane. Kao jedni od pionira eko prehrane, koji su otvaranjem Gardena uvelike doprinijeli osvještavanju kupaca o važnosti biranja zdravijih, ekološki uzgojenih namirnica, Romina i Dominik Ćibarić prošli su trnovit put do uspješnoga poslovanja. O izazovima s kojima su se susretali i o tome što znači živjeti stav „Ono si što jedeš“, razgovarali smo s vlasnikom Gardena Dominikom Ćibarićem.

Foto: Privatna arhiva

– Eko hrana nije stvar, već životni stil. Za sve nepovjerljive, predlažem da si daju tri-četiri mjeseca i promijene prehranu, ne svu samo dio, recimo svježe povrće. Onda nakon isteka tog perioda, neka ponovo probaju konvencionalno povrće. Mislim da bi se jako iznenadili. Cijela moja obitelj pobornik je eko prehrane. Naravno, djeca su u ranijoj fazi života kušala sve što su htjela, ali ubrzo su samostalno odustala od većine proizvoda – govori Dominik koji je pokrenuo i vlastitu proizvodnju koja je bila prirodni nastavak posla kojim se bave, a i sami su htjeli uzgojiti vlastite proizvode.

Foto: Privatna arhiva

Garden danas ima dvije trgovine u Zagrebu i dvije u Ljubljani, dok u planu imaju još dvije – najesen se otvara u Splitu, a uskoro i u Mariboru. No put do uspjeha nije bio nimalo jednostavan.

Problemi su uvijek isti

– O izazovima bismo mogli napisati i nekoliko knjiga jer u svakom segmentu poslovanja postoje brojni izazovi. Jednostavno, ako radite s hranom, svejedno je jeste li mali poduzetnik ili imate 200 trgovina, problemi su isti. Još uvijek se teško nosimo s neprihvaćanjem i omalovažavanjem eko proizvoda. Ponekad mi se čini da ljudi ne shvaćaju da će jednog dana, ponajviše zbog zdravstvenih problema, morati napraviti zaokret – iskren je Dominik koji ne skriva koliko je važno u poslovanju imati partnera koji će biti uz vas na svakom koraku i pomoći vam prebroditi svaki izazov, a Garden je svog pouzdanoga partnera pronašao u A1 Hrvatska. Usluge A1 uvelike im pomažu u svakodnevnom poslovanju i komunikaciji s poslovnim partnerima i potrošačima.

– Tehnologija u proizvodnji eko hrane je najvažnija, jedino ona će omogućiti veću produktivnost, što će za posljedicu imati veću dostupnost i nižu cijenu. Važnije od reklamiranja svakako je edukacija, to je jedini način da dugoročno, pogotovo s mladim uzrastima, stvorimo osviještene potrošače i konzumente eko proizvoda – zaključuje Dominik.

Sadržaj donosimo u suradnji s A1

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije