prodaja ljetnih odmora 2019.

Zbog Brexita i povoljnih cijena Turska, Tunis i Egipat atraktivniji od Španjolske

Turisti
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
05.05.2019.
u 23:14

U Hrvatsku je ove godine stiglo 39% više turista iz Njemačke nego lani, ali odlične uskrsne brojke ne govore puno o sezoni

Prodaja ljetnih odmora je živnula, minusi iz prosinca 2018. i prva dva, tri mjeseca ove godine se tope, Europljani će u lipnju, srpnju, kolovozu opet masovno put Mediterana, no top-lista pobjednika sezone 2019. neće biti ista kao nekoliko proteklih godina, Španjolska, kojoj su zbog problema turskog turizma tada s neba padali milijuni novih turista, više nije tržišna miljenica.

Turistički reflektori sad su upereni prema Turskoj, ali i Egiptu te Tunisu. Analiza vodećeg strukovnog udruženja britanskih turoperatora i putničkih agencija ABTA potvrđuje rastući buking jedino za te tri zemlje i dovode to u izravnu vezu s padom popularnosti tradicionalnih ljetnih destinacija, posebno apostrofirajući Španjolsku i Portugal.

Brexit je poremetio mnoge tokove, a Turska, Tunis i Egipat pažnju plijene i povoljnim cijenama. Britance prema Turskoj dodatno pokreće i to što je lira znatno oslabjela prema britanskoj funti. Španjolska je već odgovorila sniženjima cijena, a u tom srazu turističkih divova koji godišnje ugošćuju četrdesetak-pedesetak milijuna stranaca Hrvatska se zasad provlači bez veće drame.

U Velikoj Britaniji, prema spoznajama predstavništva HTZ-a u Londonu, potražnja za odmorom u našoj zemlji dva je posto veća nego lani u ovo vrijeme, a za ljetne je mjesece buking pet posto bolji.

Domaći turizam sada bilježi blagi rast gostiju s Otoka od jedan posto i pet posto više noćenja, s tim da je travanj s uskrsno-proljetnim praznicima u Britaniji donio čak 21 posto više britanskih gostiju.

Kasni Uskrs osjetno je popravio i brojke iz Njemačke, odakle je od početka godine do 2. svibnja stiglo čak 39 posto više turista. Nepunih 210.000 Nijemaca ostvarilo je nešto više od 740.000 noćenja i 24 posto više nego lani. No, odlične uskrsne brojke ne govore puno o nastavku turističke godine što se tiče Nijemaca.

– U travnju smo prodali 12 posto više putovanja u Hrvatsku nego lani, ali još uvijek vučemo mali zaostatak u odnosu na broj prodanih aranžmana u ovo vrijeme lani – kaže Selimir Ognjenović, vlasnik turoperatora ID Riva tours.

Uz Britance najveći europski putnici Nijemci nisu pohrlili s rezervacijom putovanja kao proteklih godina zbog gospodarskog usporavanja u svojoj zemlji, zabrinutosti oko Brexita, a i zato što je prethodnih godina bilo izuzetno lijepo vrijeme i mnogi ne vide razloga u potrazi za suncem putovati u inozemstvo. Ministar Gari Cappeli nakon prvih turističkih sajmova u Europi za 2019. prognozirao je blagi plus od jedan do tri posto.

Turistički djelatnik - izazovi i mogućnosti

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar imotska115
imotska115
13:39 06.05.2019.

Da jeftiniji su ali glava uvik u torbi. Ne znam tko bi pametan išao u ove tri zemlje na godišnji.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije