ukidaju se

Zbog neisplativosti
 HŽ ukinuo čak 32 međunarodne linije

'19.10.2011., Zagreb - Novi medjugradski vlak na Glavnom kolodvoru. Photo: Antonio Bronic/PIXSELL'
Antonio Bronić/PIXSELL
11.10.2012.
u 22:30

Održale su se linije prema gradovima susjednih zemalja, ali su svedene na minimum, a pogranični vlakovi su ukinuti

HŽ Putnički prijevoz ukinuo je u voznom redu za sljedeću godinu trideset i dvije međunarodne linije. Tako će umjesto dosadašnjih pedeset i šest međunarodnih linija Hrvatska s inozemstvom biti povezana s dvadeset i četiri.

Upitna opstojnost

U HŽ Putničkom prijevozu ističu da su nakon završene analize cjelokupnoga međunarodnog prijevoza i niza razgovora s međunarodnim željezničkim partnerima odlučili da će svakodnevno voziti po jedan par vlakova na relacijama iz Hrvatske prema Beču, Villachu, Frankfurtu, Sarajevu, Ljubljani, Beogradu, Zürichu, Budimpešti i Münchenu. Ipak su u HŽ-u zadržali linije prema tim gradovima iako je zbog nerentabilnosti donedavno bila upitna opstojnost i linija prema nekim od tih gradova.

Sad je samo sveden broj linija koje voze u ta odredišta na minimum. No, ukinuta je linija na relaciji Pula-Maribor, a ukinuto je i šesnaest pograničnih vlakova, uz granicu s Mađarskom i Slovenijom. U HŽ Putničkom prijevozu već su ove godine utvrdili da četrdeset i šest od pedeset i šest međunarodnih linija stvara gubitke od 38,6 milijuna kuna godišnje.

Analize su pokazale da se na nerentabilnim međunarodnim linijama prosječno vozi samo trideset i jedan putnik po vlaku. Izračunali su i da je gubitak na tim linijama između 75 tisuća i čak 2,6 milijuna kuna po liniji tijekom voznog reda.

I dalje pregovaraju

Pozivajući se na gospodarsku krizu i tržišne uvjete u kojima posluju, u HŽ Putničkom prijevozu htjeli su srezati broj međunarodnih linija na samo dvanaest, no u međuvremenu su se uspjeli dogovoriti sa željeznicama susjednih zemalja da taj broj linija ipak bude – dvostruko veći. No, broj međunarodnih linija mogao bi se još povećati jer u HŽ Putničkom prijevozu kažu da s pojedinim međunarodnim partnerima još razgovaraju o mogućem uvođenju određenih linija.

>>Ukida se HŽ Holding: Do kraja mjeseca otkazi za 500 ljudi

Komentara 10

TO
Toni50
23:55 11.10.2012.

1.10.2012. u 23:50h autoritet je napisao/la: Da, treba ukinuti sve te linije u malim gradovima da im život bude još gori i da svi napokon odu u Kanadu. Glupost treba sve ukinuti i u velikim gradovima kolika bi onda tek ušteda bila Još kada bi se sve prodalo - recimo afrikancima lokomotive trečnice ... jel to nije super ideja a ne samo radnike uvjek ucijenjivati i odpuštati masovno ?

Avatar smokeonthewater
smokeonthewater
07:12 12.10.2012.

" da će svakodnevno voziti po jedan par vlakova " ?!?! ... jel to znači dva vlaka dnevno ili su to bračni parovi - muž i žena vlakovi ? ... strava ...

AU
autoritet
23:50 11.10.2012.

Da, treba ukinuti sve te linije u malim gradovima da im život bude još gori i da svi napokon odu u Kanadu. To je izgleda jedini cilj ove Vlade.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije