HŽ Putnički prijevoz ukinuo je u voznom redu za sljedeću godinu trideset i dvije međunarodne linije. Tako će umjesto dosadašnjih pedeset i šest međunarodnih linija Hrvatska s inozemstvom biti povezana s dvadeset i četiri.
Upitna opstojnost
U HŽ Putničkom prijevozu ističu da su nakon završene analize cjelokupnoga međunarodnog prijevoza i niza razgovora s međunarodnim željezničkim partnerima odlučili da će svakodnevno voziti po jedan par vlakova na relacijama iz Hrvatske prema Beču, Villachu, Frankfurtu, Sarajevu, Ljubljani, Beogradu, Zürichu, Budimpešti i Münchenu. Ipak su u HŽ-u zadržali linije prema tim gradovima iako je zbog nerentabilnosti donedavno bila upitna opstojnost i linija prema nekim od tih gradova.
Sad je samo sveden broj linija koje voze u ta odredišta na minimum. No, ukinuta je linija na relaciji Pula-Maribor, a ukinuto je i šesnaest pograničnih vlakova, uz granicu s Mađarskom i Slovenijom. U HŽ Putničkom prijevozu već su ove godine utvrdili da četrdeset i šest od pedeset i šest međunarodnih linija stvara gubitke od 38,6 milijuna kuna godišnje.
Analize su pokazale da se na nerentabilnim međunarodnim linijama prosječno vozi samo trideset i jedan putnik po vlaku. Izračunali su i da je gubitak na tim linijama između 75 tisuća i čak 2,6 milijuna kuna po liniji tijekom voznog reda.
I dalje pregovaraju
Pozivajući se na gospodarsku krizu i tržišne uvjete u kojima posluju, u HŽ Putničkom prijevozu htjeli su srezati broj međunarodnih linija na samo dvanaest, no u međuvremenu su se uspjeli dogovoriti sa željeznicama susjednih zemalja da taj broj linija ipak bude – dvostruko veći. No, broj međunarodnih linija mogao bi se još povećati jer u HŽ Putničkom prijevozu kažu da s pojedinim međunarodnim partnerima još razgovaraju o mogućem uvođenju određenih linija.
>>Ukida se HŽ Holding: Do kraja mjeseca otkazi za 500 ljudi
1.10.2012. u 23:50h autoritet je napisao/la: Da, treba ukinuti sve te linije u malim gradovima da im život bude još gori i da svi napokon odu u Kanadu. Glupost treba sve ukinuti i u velikim gradovima kolika bi onda tek ušteda bila Još kada bi se sve prodalo - recimo afrikancima lokomotive trečnice ... jel to nije super ideja a ne samo radnike uvjek ucijenjivati i odpuštati masovno ?