Prvi put u ovoj reformi radit će se kurikulumi predmeta od prvog razreda osnovne pa do četvrtog razreda srednje škole, odnosno gimnazije.
To je kazao voditelj Ekspertnog tima za reformu školstva dr. Boris Jokić (na slici) objavljujući jučer četiri javna poziva nastavnicima da se uključe u reformu obrazovanja. Najzanimljiviji je poziv za 18 radnih skupina koje će pokriti 18 predmeta osnovnih i srednjih škola. Tri od tih 18 skupina, one za matematiku, hrvatski i engleski jezik, imat će po 11 članova, a za ostale predmete od 7 do maksimalno 9. Prema Jokićevim riječima, za tih 18 skupina potrebno je ukupno 190 ljudi. Oni će na novim sadržajima predmeta početi raditi od 1. rujna, a posao će, prema planu, završiti 31. prosinca. Svi nastavnici osnovnih i srednjih škola koji se uključe u jednu od tih 18 skupina mogu napustiti svoje radno mjesto u školi i raditi samo na reformi.
Plaća će im ostati ista kao da rade u školi gdje će ih čekati njihovo radno mjesto nastavnika. Za kurikularnu reformu preostalih školskih predmeta, primjerice psihologije, sociologije i sl., te područja i međupredmetnih sadržaja, nešto manje od 200 članova stručnih skupina ostat će na svojim radnim mjestima, a za angažman na reformi obrazovanja dobit će novčanu naknadu koju će propisati Vlada.
>> Djeca, roditelji i učitelji uredili školsko igralište
>> Finci ukidaju predmete u školama, naši nastavnici za
Ne može se reformom nazivati stalna mjena. Kurikulumi se neprestano mijenjaju i u tu su svrhu u zadnjih 15-ak godina već osnovani deseci, ako ne i stotine radnih skupina. Ako se sada ponovno utvrđuju kurikulumi znači li to da su prethodne radne skupine bile neuspješne? I ako jesu - možemo li znati imena stručnjaka te hoće li vratiti honorare? Sustav obrazovanja treba pratiti i raditi na poboljšanjima postojećeg, a ne neprestano reformirati. Sustav se uvijek iznova reformira ne zaslužuje tolika izdvajanja iz džepova poreznih obveznika.