Ovi poduzetnici kombiniraju poslovnu oštrinu s empatijom, stvarajući rješenja usmjerena na ljude i njihove zdravstvene potrebe. Često su mnogi od njih i sami prošli kroz zdravstvene bitke u kojima su se susretali s problemima koje je bilo teško riješiti. Upravo takva bila je situacija u kojoj se našla Simona Augustić, kojoj je jedan odlazak liječniku promijenio život.
Proizvodi koji vraćaju samopouzdanje
Tjedan dana prije poroda Simona je saznala da ima rak dojke i da je za nekoliko dana čekaju kemoterapije. Nakon njih uslijedila je i obostrana mastektomija. Bilo je to prije sedam godina, a Simona je tada pokrenula brend Arya Intimo, za žene koje prolaze kroz ovu bolest.
– Vrlo mlada, sa samo 30 godina, oboljela sam od raka dojke, prošla sam kemoterapiju, izgubila kosu zbog bolesti, ali ništa me nije toliko pogodilo kao gubitak dojki. Vjerojatno zato što je obostrana mastektomija na neki način bila trajna promjena na mom tijelu. Moje tijelo više nije bilo moje, a situacija na tržištu nije mi nimalo pomagala kako bih se mogla osjećati bolje, ženstvenije, kao nekada – govori Simona pa dodaje:
– Nije bilo lijepih grudnjaka, nije bilo pidžama, lijepih kupaćih kostima. Znam da je najbitnije zadržati zdravu glavu na ramenu i da sve dobro prođe, zaista jest. Ali bitno je i kako se žena osjeća. Grudnjak nakon mastektomije nije samo grudnjak, on je puno više od toga. Daje nam samopouzdanje, ljepšu sliku u ogledalu, osjećamo se ženstvenije, pa čak ponekad i zaboravimo na ožiljke koje skriva.
Godine 2020. upoznala je dizajnericu kojoj je ispričala kako na tržištu ne postoje opcije grudnjaka za žene koje su prošle mastektomiju. Ona je dizajnirala prvu pidžamu s džepićima za lagani, tekstilni umetak dojke, i tako je započela priča o brendu čije ime nosi snažnu poruku.
– Uz pidžame, dizajnirale smo i udobne potkošulje s integriranim grudnjakom i lijepe elegantne kupaće kostime s obostranim džepićima za protezu. Vrlo brzo sam u ponudu trgovine uvela i lijepe grudnjake, postala ugovorni isporučitelj grudnjaka i silikonskih dojki na doznaku HZZO-a, a ovih dana otvaram trgovinu na novoj adresi u ljepšem i većem prostoru – u Ilici 190. Našim kolekcijama želimo svim ženama nakon karcinoma dojke i mastektomije pružiti lijepo, kvalitetno i udobno donje rublje, kupaće kostime i pidžame, izrađene posebno za tijela nakon operacije, s dizajnom u prvom planu. Želimo da se svaka žena osjeća predivno, sigurno i samopouzdano u našim proizvodima i u svojoj koži – objašnjava Simona.
Kako unaprijediti kvalitetu života
Poduzetnici u zdravstvu donose svježe tehnologije i pristupe koji olakšavaju svakodnevni život pacijenata jer tehnološki napredak, između ostaloga, omogućuje pacijentima praćenje njihova zdravstvenog stanja, često iz udobnosti vlastitog doma. Time se smanjuje potreba za čestim posjetama liječnicima, štedi se vrijeme i novac, a istovremeno se omogućava bolja kontrola vlastitog zdravlja. Pristup je ovo kojim se vodio Slaven Abdović koji je svoju želju da unaprijedi kvalitetu života pacijenta pretočio u aplikaciju BeDry Bladder Diary. Ideja je proizašla iz svakodnevne prakse u njegovoj ambulanti, gdje je uočio potrebu za boljim alatom koji bi pacijentima i liječnicima olakšao praćenje i analizu podataka potrebnih tijekom dijagnostike.
– Aplikacija BeDry Bladder Diary razvijala se više od dvije godine, s ciljem pružanja uvijek dostupnog alata za liječenje nevoljnog bijega mokraće. Radi se o digitalnom dnevniku mokrenja i pijenja kojim se utvrđuje uzrok bijega mokraće i tako omogućava liječniku ordiniranje ciljane i učinkovitije terapije. Trenutno smo u postupku razvoja preporuka liječenja, čiji bi cilj bio omogućiti izlječenje prije posjeta liječniku – objašnjava Slaven koji ima jasno posložene prioritete u svom poslovanju.
– Naša misija je tehnologijom personaliziranog liječenja na daljinu unaprijediti kvalitetu života pacijenata s problemom inkontinencije. Prioritet nam je razviti alat koji će pacijentima olakšati komunikaciju s liječnicima, a liječnicima točan uvid u svakodnevne tegobe pacijenata kako bi preporučili najučinkovitiju terapiju svakom pacijentu te na taj način poboljšali ishode liječenja. Kroz kontinuirani razvoj i poboljšanje aplikacije, težimo pružiti najbolju moguću podršku našim korisnicima.
Iako je tržište zdravstvenih aplikacija veoma konkurentno, BeDry jedinstven je na tržištu jer nudi mogućnost automatskog tumačenja dnevnika mokrenja i pijenja te dijeljenja izvješća sa svojim liječnikom u svrhu dobivanja savjeta.
– Većina drugih aplikacija fokusira se na generalno praćenje zdravlja, dok je BeDry specijaliziran za pacijenta s inkontinencijom mokraće, koji je značajan javnozdravstveni problem svih uzrasta. Povratne informacije su vrlo pozitivne; korisnici cijene jednostavnost korištenja i detaljna izvješća koja mogu dijeliti sa svojim liječnicima. Ovaj pristup im je omogućio bolje razumijevanje i kontrolu nad svojim stanjem. Liječnicima je olakšana dijagnostika jer im izvješće odmah nudi sve potrebne podatke za uvođenje terapije i praćenje uspjeha liječenja – ističe Slaven.
Vjetar u leđa društvenom poduzetništvu u Hrvatskoj
Iako se radi o relativno novom terminu, riječ je o načinu poslovanja koji predstavlja kombinaciju poduzetničke prakse i vrijednosti koje su usko povezane s društvenom odgovornošću te načelima zaštite okoliša. Dakle, riječ je o modelu poduzetništva koji kombinira strategije komercijalnog poduzetništva s ciljevima promicanja društvene dobrobiti, a uz to omogućava gospodarski rast i razvoj na održiv način.
Potrebu za poticanjem ovakve vrste poslovanja u Hrvatskoj prepoznao je Philip Morris Zagreb koji je 2017. godine lansirao program “Pokreni nešto svoje” u suradnji s ACT Grupom. Tijekom posljednjih osam godina Philip Morris Zagreb uložio je ukupno 830.000 eura u 58 hrvatskih impact poduzetnika, a samo prošle godine ostvareno je 3.97 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro. Osim financijske podrške, sudionici programa imaju priliku razvijati svoje poslovanje uz mentorstvo stručnjaka iz ACT Grupe kroz analizu poslovanja, „jedan na jedan“ mentoring, webinare, uključivanje u alumni zajednicu i snimanje promotivnih videa te rad na medijskoj vidljivosti.
– Kao finalistica prošlogodišnjeg programa “Pokreni nešto svoje” imala sam priliku raditi s najvećim stručnjacima, ljudima koje ne bih nikada ni upoznala, a tamo su analizirali moje poslovanje i trudili se da postavim tvrtku na noge i bolje poslujem. Iako ACT Grupa i Philip Morris novčano nagrađuju finaliste, neprocjenjivo je iskustvo mentorstva – imati nekoga tko će te usmjeriti, preispitati, analizirati s tobom korake u poslovanju, dati ti savjet na temelju svoga bogatog iskustva. A i sada, nakon programa, zauvijek ostajemo u mentorstvu ACT Grupe i imamo “joker zovi” svaki put kada zaškripi ili kada trebamo njihov savjet, pomoć ili podršku – objašnjava Simona.
– Poručio bih svim poduzetnicima da se prijave. Programi kao što je “Pokreni nešto svoje'' pružaju ne samo financijska sredstva već i neprocjenjivo iskustvo i znanje koje može značajno ubrzati rast vašeg startupa. Pripremite se, jasno predstavite svoju viziju i budite otvoreni za učenje i savjete – dodaje Slaven.
Sadržaj nastao u suradnji s Philip Morrisom Zagreb.