Najmanje je šestero ljudi poginulo, a 16 ih je ozlijeđeno u željezničkoj nesreći na danskom mostu Veliki Belt. Za sada nitko sa sigurnošću ne može reći što se točno dogodilo jučer rano ujutro na željezničkom mostu koji povezuje otoke Sjælland i Fyn. Preko Storebælta, kako se na danskom kaže Veliki Belt, 1998. godine izgrađen je cestovni most duljine 13,4 km te željeznički most duljine 6,8 km. Kako se dogodilo da su se na željezničkom mostu uspjela sudariti dva vlaka, nikome do zaključenja ovog izdanja nije bilo potpuno jasno.
Olujni vjetrovi
Sve se dogodilo na visećoj dionici mosta koja je i treća najdulja u svijetu, i to kada je ekspresni vlak naglo zakočio nakon što ga je zasula hrpa predmeta za koje se čini da su se odvojili od teretnog vlaka koji je naletio iz suprotnog smjera. K tome se sve događalo pri gotovo olujnim vjetrovima koji su bili i takve snage da su istodobno ostavili oko stotinu tisuća švedskih domova bez struje. Putnici i osoblje vlakova ostali su u šoku pa su danske vlasti organizirale prihvatni centar u kojem se nudi i psihološka pomoć. Osim što su morali svjedočiti pogibijama i ozljedama, zbog jakih vjetrova morali su i čekati pomoć.
Six people killed in train accident on Denmark bridge | https://t.co/2Nlp40xK55 pic.twitter.com/Qk4lesur7q
— RTÉ News (@rtenews) 2. siječnja 2019.
U putničkom je vlaku bio 131 putnik i član osoblja, u teretnom, doduše, tek jedan, samo vlakovođa. Svi su cestovni mostovi bili jučer ujutro zatvoreni za promet, no preko željezničkih se normalno prometovalo. Sve do teške nesreće. Sve je to prilično neugodno za danski Banedanmark, državnu tvrtku koja je zadužena za održavanje mreže, jer su fatalne nesreće vlakova jako rijetke u toj državi koja ima jednu od najrazvijenijih mreža u svijetu. I sam je Veliki Belt označen vrhunskim dostignućem kada je 1998. otvoren. Svakoga dana preko njega prijeđe 21.000 putnika u vlakovima kao i 27.000 vozila. Žila je to kucavica koja spaja Švedsku i Dansku s Njemačkom.
VIDEO Most na kojem se dogodila teška željeznička nesreća
Stradali u prvom vagonu
No, za sada malobrojne fotografije s mjesta nesreće otkrivaju dosta detalja. Teretnim je vlakom upravljala Deutsche Bahn Cargo Scandinavia, a prevozio je – pivo Carlsberg. Svakoga dana tom se linijom pivo poznatog proizvođača vozi iz Fredericije do Kopenhagena. Ipak, u DBCS-u također nisu znali što se točno dogodilo fatalnog jutra. No postoje očevici. Za CNN je Jim Nelson izjavio kako se teretni vlak tresao zbog vjetra, da bi se konačno jedan od kontejnera koje je prevozio odvojio i pao na susjedni kolosijek. I onda je na njega naletio putnički vlak. Većina je poginulih i ozlijeđenih iz prvog vagona nesretne kompozicije. Lamberg Zumbusch s rođacima vidjela je unatoč mraku što je zapravo pogodilo vlak u kojem je putovala.
Trainaccident in #Denmark happened when parts of the roof and cargo from an oncoming freight train hit a passenger train on the Great Belt Bridge so the train had to make a very tough brake. Copenhagen #Fyn pic.twitter.com/NOLh3HLRGn
— Alexander Hansen (@AlexanderXV) 2. siječnja 2019.
Prvi spasitelji koji su pristigli na mjesto nesreće odnosili su gajbe piva. Naša je sreća što smo zakasnili i stigli na vlak koji je gotovo već kretao pa smo sjeli u drugi vagon. Da smo bili u prvom, možda ne bismo bili tako sretni jer uglavnom su unesrećeni oni koji su se smjestili u prvi vagon – kaže putnica fatalnog vlaka. I na fotografijama se vidi da se doista radilo o vlaku punom piva koje je zasulo putnički vlak.
Belt, Mali i Veliki morski su prolazi koji, uz Öresund, povezuju Baltičko more, preko Kattegata i Skagerraka, sa Sjevernim morem. Mali Belt (danski: Lille Bælt) nalazi se između poluotoka Jyllanda i otoka Fyna; na najužem mjestu širok je samo 700 m; premošćen je 1935. Veliki Belt (danski: Store Bælt) nalazi se između otoka Fyna na zapadu i otoka Sjællanda na istoku; dug je oko 60 km, širok do 30 km i čini glavni plovni put. Godine 1998. dovršen je most koji je dio cestovne i željezničke veze tih otoka.
Fantastičan naslov. Roditelji su sigurno ponosni na autora.