Izgradnja dugo najavljivane garaže na lokaciji srednjoškolskog igrališta pored Klinike za dječje bolesti Klaićeva, koja bi bila povezana i pothodnikom, najvjerojatnije će započeti sljedeće, 2013. godine i to putem javno-privatnog partnerstva i dodjelom koncesije.
Značajan korak prema realizaciji učinio je jutros gradonačelnik Milan Bandić potpisavši s direktoricom Europske banke za obnovu i razvoj za Hrvatsku Zsuzsannom Hargitai mandatno pismo kojim banka daje potporu projektu gradnje putem dugoročnog kredita privatnom partneru kojeg će Grad odabrati putem međunarodnog natječaja.
– Europska banka za obnovu i razvoj smatra da je ovaj projekt bitan kako bi se osigurao daljnji ciklus investicija u gradu, u vrijeme gospodarske krize, bez financijskih troškova i bez dodatnih kreditnih opterećenja Grada – kazala je Hargitai.
Iako je cijeli projekt do sada vodio Zagrebparking, odustajanjem od gradnje Zagrebačkog Holdinga zbog nedostatka novca gradonačelnik je preuzeo inicijativu jer smatra da se projekt mora nastaviti.
– Nova garaža osigurat će važan dodatni parking kapacitet u centru grada, a ne treba zanemariti ni druge dobrobiti, kao poboljšanje kvalitete života te osiguravanje uvjeta za bavljenje športom na otvorenom i zatvorenom prostoru, kazao je Bandić. Usto, gradnja pratećih trgovačko-uslužnih sadržaja otvorit će i nova radna mjesta.
Međunarodni natječaj za privatne partnere koji bi financirali, izgradili i vodili javnu garažu kapaciteta do 600 parkirališnih mjesta biti će raspisan do kraja ove godine, a nakon toga iz Grada očekuju izgradnju tijekom 2013. godine.
Objekt će biti izgrađen ispod zemlje na tri etaže, tako da na površini ostaju školska športska i zelena zona, kao što je i danas. Garaža će imati po jedan ulaz i jedan izlaz iz Klaićeve ulice te jedan ulaz i izlaz iz Ulice Izidora Kršnjavoga, a u sklopu nje bit će i trgovačko-ugostiteljski prostori, poput sadašnjeg Importanne centra.
Do sada je u projektnu dokumentaciju uloženo 7 milijuna kuna, a 24 milijuna kuna duga za vodni i komunalni doprinos dočekat će novog koncesionara koji će za izgradnju objekta morati izdvojiti još procijenjenih 310 milijuna kuna.
Projekt je od velikog značaja za Grad Zagreb jer u vrijeme gospodarske krize potiče poduzetničku aktivnost bez dodatnih zaduživanja.
da li to znači da se odustaje od garaže ispod HNK? ako da, onda je ovo prva pametna odluka grada u jaaako dugo vremena.