stanje na terenu

Bili smo kod Savskog mosta gdje je krenula obnova: 'Bit će zatvoren do ožujka 2022.'

Zagreb: Započela sanacija Savskog mosta za pješake
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
1/13
28.01.2021.
u 12:00

Alternativni pravac za pješake i bicikliste je kroz Jadranski most

Morate okolo, nogostupom na Jadranskom mostu. Ovdje je prijelaz preko Save prema Kajzerici, pa tako i obrnuto, zatvoren do daljnjega. Tim riječima od početka tjedna prolaznike kod ZET-ova okretišta tramvaja i autobusa upozoravaju radnici da se ne može ići Savskim mostom. Zabarikadiran je čeličnim ogradama i “stražarima”, a razlog tome je početak sanacije i rekonstrukcije mosta što će, kako kažu u Gradu, trajati godinu dana i tri mjeseca, odnosno do 25. ožujka 2022. Radi se, naime, kompletan remont objekta i obnovit će se sve od temelja do ograde, a pješaci i biciklisti morat će koristiti alternativni pravac, odnosno stazu preko Jadranskog mosta.

Jadranskim je nezgodnije

– U sklopu sanacije će se ukloniti stara kolnička konstrukcija i pješačke staze. Sagradit će se nova armiranobetonska kolnička ploča s pješačkim stazama te će se postaviti nova oprema. U to spadaju hidroizolacija, asfalti, granitni rubnjaci, odvodnja, dvije nove češljaste prijelazne naprave, pješačke ograde, stupovi osvjetljenja mosta i završni premazi pješačkih staza – nabrajaju u Gradu.

A osim što će most dobiti novu rasvjetu, ograde, oznake i staze, zamijenit će se, dodaju, i pojedini stari čelični elementi rasponskog sklopa, odnosno dva poprečna nosača iznad upornjaka i svi sekundarni uzdužni nosači ispod betonske ploče. Drugim riječima, modernizirat će se, vizualno će biti atraktivniji, a i čitava će se konstrukcija zamijeniti novim dijelovima ili će se “pojačati” stari.

– Čelični ležajevi na svim stupovima i upornjacima bit će zamijenjeni novim valjkastim i ostalim ležajevima, a izradit će se i novi ležajni kvadri. Sanirat će se i dva stupa u koritu rijeke, što obuhvaća bušenje pilota potrebnih za osiguranje mehaničke stabilnosti i radnog prostora od čeličnog žmurja, izradu zaštitne armirano-betonske obloge oko stupova i armiranobetonskog poda u radnom prostoru te obloge od krupnih kamenih gromada oko stupova i sanaciju rešetki između kamenih blokova stupova – objašnjavaju u Gradskoj upravi.

Bit će tako nakon obnove sigurniji prolazak mostom, slažu se mnogi stanovnici metropole, a na nju su čekali godinama.

27.1.2021., Zagreb - Zapocela sanacija Savskog mosta za pjesake. Photo: Marin Tironi/Pixsell
Foto: Ilustracija/Marin Tironi/PIXSELL

– Napokon se nešto radi. A možda se, da nije bilo potresa koji je, vjerujem, pa makar i u nekoj manjoj mjeri, utjecao na statiku mosta, ne bi ni sad obnavljao – kaže Slavica Jembrek, koja oduvijek tim putem prolazi biciklom. Rutu dugu 219 metara gotovo svakodnevno koristi i biciklist Ladislav, kojeg smo sreli baš kad je od okretišta do Kajzerice htio preko Savskog mosta.

– Malo je nezgodnije voziti se Jadranskim mostom jer je uži prolaz, ali dobro, preživjet ćemo. Drago mi je da je počela sanacija – ističe.

27.1.2021., Zagreb - Zapocela sanacija Savskog mosta za pjesake. Photo: Marin Tironi/Pixsell
Foto: Ilustracija/Marin Tironi/PIXSELL

I druge treba rekonstruirati

Sofija Vidović, koja cijeli život živi u Zagrebu, kaže kako se sjeća da su se nekoć ispod Savskoga mosta kupali, a ni tada nije bio u najboljem stanju.

– Vrijeme je za promjene i svaka koja se dogodi u gradu je dobrodošla. A sjećam se također da se godinama govorilo o obnovi mosta, kao i o gradnji novih, primjerice jarunskog, pa napokon da ne ostaje sve samo na pustim obećanjima. Sretna sam što vidim da se nešto radi – objašnjava umirovljena medicinska sestra.

27.01.2021., Zagreb - Pocela sanacija Savskog mosta za pjesake. Anketa. Photo: Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Ilustracija/Marin Tironi/PIXSELL

S njom se slaže i Tomislav Šimić, koji kaže kako preko mosta na kojemu se sad dela ne prolazi često, ali kako bi rekonstrukcija bila potrebna i ostatku takvih objekata iznad Save u Zagrebu.

– Lijepo je vidjeti da se nešto radi, a zasigurno će se i te kako sigurnije osjećati pješaci i biciklisti koji tom cestom moraju prolaziti gotovo svaki dan – zaključuje Šimić. 

Komentara 4

MZ
Marko Zoričić
22:55 02.09.2021.

Bravo dečki,odlični ste

LI
liliZG
12:08 01.02.2021.

Jadranski most niš nije bolji od ovog, svaki dan idem na posao i sa posla i skroz desna traka prema sjeveru je puna rupa, jednog dana i to ne u jako dalekoj budućnosti netko će zajedno sa autom završiti ispod njega... ...neki dan sam vidjela i pješake navečer kako po tračnicama od tramvaja hodaju prema novom zagrebu, samo je pitanje kada će se neka nesreća dogoditi.

Avatar neugodan
neugodan
14:04 28.01.2021.

lopine!!! za te novce se sagrade 2 ovakva skroz nova!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije