Kad britvu u svoje ruke prime Željka Puškec i Marija Suljada, nema muškog brice kojemu ne mogu stajati rame uz rame.
Znaju točno kakav oblik brade paše određenom tipu muškarca, pa njihov savjet prihvate i oni najvjerniji svom dugogodišnjem stilu uređivanja. Tradiciju zagrebačkih brijačnica, koje su bile sastavni dio gradskog života prošlog stoljeća, ove djevojke u “Gospon Fuliru” na Zavrtnici prenose s još nekoliko kolega koji u metropoli vode slične salone, a trend uređivanja brade kod profesionalnog brice zahvaća sve više pripadnika muške populacije. Doduše, često prvi put dolaze na nagovor supruge. No, kada otkriju da to znači “ukrasti” pola sata samo za sebe i da k tome na izlasku dobro izgledaju, vrlo brzo im posjet brici postaje navika. Odlazak u brijačnicu danas tako više ne znači skoknuti na deset minuta kako biste se obrijali prije posla, kao što je to nekad bila praksa, već stati i odmoriti se od ubrzanog tempa života.
Četka od veprove dlake
– Muška publika koja dolazi je široka, iako ima najviše mladih u dvadesetim i tridesetim godinama. Puno je manje klasičnog brijanja, dolaze uglavnom zbog održavanja brade. Imamo također dosta farbanja brade, što zbog sijedih, što zbog činjenice da je često svjetlija nego kosa – kaže Matija Ptić, koji vodi brijačnicu “Gospon Fulir”. U njoj su razvili i svoju liniju proizvoda za njegovanje, a prodaju i “oruđe” koje je potrebno da bi brada bila uredna.
– Mora se, primjerice, češljati posebnim četkama od veprove dlake koji olakšavaju stiliziranje – ističe Ptić.
Njegovanje brade ne zahtijeva puno vremena, napominju zagrebački brice, sve je stvar treniranja.
– Da se na bradu stavi malo ulja i začešlja, treba svega tri do pet minuta – govori Marko Šimunović, Brođanin koji je život i karijeru pronašao u Zagrebu, a i sam se nije brijao 11 godina. U njegovu se “Polyboyu” u Savskoj, dodaje, termin za trimanje brade čeka po dva tjedna, a s obzirom na to da je britva kakvom su nekoć baratali brice zabranjena, za brijanje koristi kombinaciju posebno napravljenih oštrica i žileta.
No, iako su brade sve popularnije, još se ne može govoriti o mainstreamu.
– Brada je kod nas još sinonim za neuglednost, što nije točno. Također, gotovo nijedan voditelj na televiziji nema bradu. Čast iznimkama – kaže Šimunović, dodajući da su bradu u prošlosti uvijek nosili vlasnici tvornica, kraljevi, vladari... Odnosno, njome se pokazivao visoki društveni status.
Obrazovnog programa nema
I danas ih nose vlasnici privatnih poduzeća, reći će Marko Stanzl, no oni koji su nečiji zaposlenici, neće se odlučiti pustiti bradu. Vlasnik “Salona” u Ilici i sam je okolini u kojoj se kreće bio neobičan zbog svojih brkova i brade, no ljudi su se, kaže, već navikli na nove trendove.
Najveći je problem, složit će se svi zagrebački brice, naći dobru radnu snagu. Jer službenog obrazovnog programa za njih nema, pa su prisiljeni učiti jedni od drugih, a idu i na seminare po Europi.
– Već dulje vrijeme tražim mlade ljude koji su zainteresirani za učenje, možda ih ovaj članak potakne da se jave – poručuje Stanzl.
Ko dođe na tretman brade ima džaba sunećenje