novo lice kranjčevićeve

Brzinom biciklista vozit će i automobili

kranjčevićeva
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
24.07.2017.
u 12:49

Ograničenje je 30 kilometara na sat, biciklisti prepuštaju nogostup pješacima i ravnopravno dijele kolnik s autima

Jeste li čuli za onu pjesmu „po prašini i divljini“? Eto, tak’ nam je već mjesecima – kratko i vrlo sažeto objasnio nam je Ivo Eterović iz Kranjčevićeve ulice, u kojoj stanari, kako se približava rok njezina završetka, sve nestrpljivije čekaju da vide kako će izgledati. Broje još sitno jer rok radovima kraj je ovog mjeseca, a ulica u kojoj su vodovodne cijevi posljednji put mijenjane 1940., a kanalizacijske 1933. godine, u završnoj je fazi.

Nova regulacija prometa

A osim što će se morati „naviknuti“ na nove cijevi, kolnik i pločnike, kao i hortikulturu duž „izglancane“ ulice, nakon čak četiri mjeseca intenzivnih radova, stanare u njihovoj Kranjčevićevoj čeka i nova regulacija prometa. Po uzoru na prošle godine obnovljenu Gajevu u samom centru grada, i trešnjevačka će prometnica biti prijateljski raspoložena za bicikliste. Točnije, novu će ulicu ravnopravno dijeliti vozači i na četiri i na dva kotača. Na dijelu od Nove ceste do Badalićeve kolnik je već iscrtan, a iako na njemu precizno stoji da je ograničenje brzine trideset kilometara na sat te na semaforu ispred automobila prednost imaju biciklisti, vozači su postavljenu signalizaciju zasad odlučili ignorirati.

– Centar grada je za takvu regulaciju prometa odličan. Ali ne mogu se bicikli i automobili zajedno gurati bilo gdje. Nemam ništa protiv ograničenja brzine, ali tko god je odlučivao da u ovoj ulici kolnik ravnopravno koriste svi vozači, trebao je imati na umu da mnogi biciklisti ne voze trideset na sat, nego mnogo sporije – objasnio je kroz prozor svog automobila Mario Tošić pa priznao kako će se na novu regulaciju prometa u Kranjčevićevoj morati naviknuti. Svjetski trend, kaže biciklistica Tena, odlično je primijenjen u obnovljenoj ulici, ali s obzirom na to da vozači na njega uglavnom nisu naviknuti, ne zna koliko će im trebati da se prilagode.

Pločnik pješacima

– Ako ćemo iskreno, radije bih da su nam napravili biciklističke staze, sad kad su sređivali ulicu. Na njima se osjećam sigurnije. Ili barem da su odvojili dio na kolniku za nas, kako je napravljeno na zelenom valu. Vozila sam već ovuda posljednjih dana i automobili me zaobilaze, nema tu nikakve ravnopravnosti – objasnila je Tena.

Protiv svih prometala na jednom mjestu, s druge strane, ništa nemaju – pješaci. Sretni što su se riješili biciklista s pločnika, i to posve novih pločnika, kakvi će u punom sjaju u Kranjčevićevoj zasjati već sljedećeg tjedna.

– Ulica je baš prekrasna, barem ovaj dio koji je sad već dovršen. Još kad ovih dana asfaltiraju i potez od Badalićeve do Tratinske, milina će biti njome hodati. Drago mi je da su postavili nove cijevi vodovoda i odvodnje, a i da implementiraju svježe ideje što se regulacije prometa tiče. Naviknut ćemo se mi, važno je da se to konačno napravilo – zaključila je Antunka Jokić, dok su iz Grada također već upozorili Zagrepčane da će Kranjčevićevom odsad prometovati nešto drukčije. Problema, kažu, neće biti dok god se svi sudionici u prometu budu pridržavali pravila propisanih vertikalnom i horizontalnom signalizacijom.

Komentara 11

BU
BubyZG
13:24 24.07.2017.

Znak koji je nacrtan na kolniku NIJE znak za ograničenje brzine, već znak za preporučenu brzinu. Da li postoji vertikalna signalizacija koja bi zaista ograničila brzinu na 30 km/h, iz fotografije to nije moguće vidjeti. Nadalje, u važećem Zakonu o sigurnosti prometa jasno je navedeno da se bicikli moraju kretati kolnikom uz njegov desni rub i da se ne smiju kretati jedan pored drugog ( osim kada su pod pratnjom, npr. biciklistička utrka ili bicilkijada ). Na prikazanoj fotografiji to se čak može i primjetiti - naime strelice za bicikle se NE nalaze posred vozne trake, već su pomaknute udesno ! Hoće li ovaj suživot bicikala i automobila "držati vodu - ne vjerujem, vrlo će brzo netko stradati. Komentar o realno (pre)sporim biciklima zajedno sa automobilima, kamionima i sličnim prometalima u istoj voznoj traci pokazuje loše rješenje, gotovo jednako loše kao i prijašnje rješenje sa biciklima i pješacima zajedno na nogostupu. Jedino pravo rješenje bilo bi da su izgrađene biciklističke staze, ali tada ne bi bilo parkirališta, pa Banderas ne bi mogao naplaćivati .... ponavljam, ovakvo je rješenje najgore, samo treba čekati da netko strada !!

BU
BubyZG
18:13 24.07.2017.

Da malo nadopunim i ispravim svoj komentar od prije par sati : 1. Članak 112. Zakona o sigurnosti prometa kaže :"Vozači bicikla dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika." !! Želi li netko proglasiti da biciklisti smiju voziti sredinom trake i da ih nitko ne smije obilaziti ( kao što se u članku izjavljuje ?! ), potrebno je izmijeniti Zakon. Dok se to ne učini, ovakva rješenja su protuzakonita. 2. Na povratku kući prošao sam kroz otvoreni dio Kranjčevićeve ulice i NIGDJE NEMA znaka ograničenja 30 km/h, dakle postoji samo preporuka o max. brzini od 30 km/h. 3. Dakle ili je novinarka žestoko neinformirana ili joj je netko dao pogrešne podatke - u svakom slučaju članak je izrazito OPASAN za sigurnost biciklista, jer ih uvjerava da imaju neka prava koja u Zakonu NE postoje. Vrlo opasan članak !!!!

MK
marko.kosmicki
10:54 25.07.2017.

onda se čudimo stanju u zemlji od nepismenih novinara i nesposobnih u gradskim struktarama na dalje

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije