Manje ljudi i automobila – više radova. Već provjereni recept za kopanje ovog će ljeta ponovno iskoristiti Gradski ured za prostorno uređenje, koji u sljedeća dva mjeseca planira “ušminkati”, rekonstruirati i izgraditi 22 prometnice.
Ulazi u četvrtu fazu
– Najznačajnije od tih lokacija, u smislu prometne opterećenosti, jesu Radnička cesta, Ulica Grada Mainza, Omladinska u Sesvetama, Primorska, Kovačićeva, Kranjčevićeva, raskrižje Bukovačke, Petrove i Prilesja te Preradovićeva od Masarykove do Haulikove – objašnjava pročelnik ureda Dinko Bilić.
Na nekim od tih lokacija radovi su u punom jeku, a protegnut će se i kroz čitav srpanj, pa i kolovoz. Rekonstrukcija raskrižja Bukovačke, Petrove i Prilesja počela je još 18. svibnja, a budući da se projekt koji bi trebao smanjiti prometne gužve prema Rebru realizira u tri faze, ne očekuje se da će se tamošnji rotor u punom sjaju pokazati prije sredine kolovoza.
Još dulje, čak negdje do kraja rujna, trajat će radovi na trećoj fazi Radničke ceste, na kojoj se grade tri nadvožnjaka, a već je raspisan i natječaj za četvrtu, posljednju etapu projekta, koja podrazumijeva denivelaciju prometnice prema Domovinskom mostu. Kopanje u Radničkoj, međutim, tu neće stati jer tek onda bi trebala početi gradnja pruge za laku željeznicu do Zračne luke Franjo Tuđman.
Nešto kraći rok, do 2. kolovoza, imaju radnici u Primorskoj ulici, koji kolnik rekonstruiraju od prvog tjedna svibnja, a i oni koji sa sanacijom tramvajskog kolosijeka na križanju Savske, Jukićeve i Vodnikove moraju biti gotovi za mjesec dana. A upravo u vrijeme kad oni završe, s poslom će se početi na “izvanrednom održavanju” u Preradovićevoj ulici, gdje će se dva mjeseca rekonstruirati kolnik i nogostup.
Kako ne bi odudarala od susjedne Gajeve, koja je nedavno u potpunosti obnovljena, uredit će se tako i ulica koja vodi do Cvjetnog trga, iako se u njoj radilo i prije tri godine.
Po receptu i u kvartovima
– Mora se, vidite i sami da je već puna rupa. Dostavna vozila koja dolaze u centar, ljudi sa svojim automobilima, sve to utječe – opravdali su u Mjesnom odboru “Kralj Petar Svačić” 3,6 milijuna kuna, koliko će se potrošiti na rekonstrukciju Preradovićeve ulice.
Osim što će se obnavljati kolnik, radovi obuhvaćaju i izvedbu slivnika, ali ne planira se, stoji u natječaju kojim se traži izvođač rekonstrukcije, dodatna komunalna infrastruktura. No, zato će se u vrijeme radova u Preradovićevoj napraviti biciklistička staza u Haulikovoj.
Što se, pak, tiče kopanja po manjim zagrebačkim prometnicama, trenutačno se radi u Žurkovskoj, ulicama Šafranići i Ključi, Šenoinoj, Prajzovu bregu, Mitrovačkoj, Mesekovu i Plehanovu putu, Dubečkoj, Kolariščaku i Fabijanićevoj.
U kojem uredu Bandić kopa nos?