Broj putnika u javnom gradskom prijevozu neprestano se smanjuje zbog visoke cijene usluga, što istodobno povećava broj automobila na cestama. Gradu Zagrebu i prigradskim područjima nužan je, rečeno je na jučerašnjem javnom predstavljanju prijedloga organizacije prometa, zajednički tarifni sustav, u kojem će jedna karta vrijediti za sva prijevozna sredstva i za bilo koju relaciju. U sklopu rješavanja prometnog kaosa potrebno je, rečeno je, gradsku željeznicu još intezivnije uključiti u sustav javnog prijevoza.
- Budućnost prometa je u željeznici, jer je ona dva i pol do tri puta brža, ali i ekološki prihvatljivija od ostalih oblika prijevoza. U takvim je okolnostima moguće skratiti niz autobusnih linija do stajališta gradsko-prigra dske željeznice i putnike preusmjeriti na brži šinski prijevoz - rekao je šef Odsjeka za javni prijevoz u Gradskom poglavarstvu Marijan Ključarić.
Svi prijevoznici koji djeluju na području Zagreba i okolice prema predstavljenom bi prijedlogu bili udruženi u Tarifno-prijevozničku zajednicu koja bi se kao jedan oblik trgovačkog društva brinula za utvrđivanje zajedničke tarife i raspodjelu prihoda među prijevoznicima. Novom organizacijom prometa ne bi, smatraju prometni stručnjaci, bilo potrebe da prijevoznici jedni drugima konkuriraju vozeći na istim linijama. Osim toga, putnik iz, primjerice, Samobora više ne bi morao plaćati putovanje ZET-u samo zato što mu karta Samoborčeka prestaje vrijediti dolaskom u Zagreb.
- Sa samo pet novih garnitura vlakova HŽ bi dnevno mogao prevesti 120 tisuća putnika, no za to je nužno još kvalitetnije usklađivanje autobusnih i željezničkih voznih redova. Zagreb mora razmišljati i o metrou, koji bi povezao Črnomerac i Maksimir - rekao je savjetnik generalnog direktora HŽ-a Ivan Švaljek, napominjući kako HŽ radi intezivnijeg uključivanja u promet uskoro planira izgraditi i novu prugu Podsused - Samobor - Bregana. U planu je i projekt kojim će se Zračna luka preko Žitnjaka povezati s Glavnim kolodvorom.
Predstavljeni projekt nastao je na inicijativu resornog ministarstva, a osim Zgareba i okolice uključuje i organizaciju prijevoza u Krapinsko-zagorskoj županiji, koja je područje intezivnih dnevnih migracija.
D. Ćuk