Da je raskrižje tik kraj njihove osnovne škole pogibeljno, stanovnici sesvetskog naselja Soblinca pokušavaju objasniti posljednjih 10 godina. I ne kažu to tek tako, jer je na križanju Soblinečke ceste i Prepuštovečke ulice, dvadesetak metara od OŠ Ivana Granđe, od 2013. godine poginulo sedmero ljudi, a ozlijeđene su i prestali brojiti.
– Više od 400 naše djece svaki dan prelazi ovo križanje i izloženo je izravnoj opasnosti. Jedno je dijete stradalo iako je prelazilo cestu po propisima. Strah nas je – objasnila je mještanka Sara Vilović. Opasna je, dodaje, i sama Prepuštovečka jer nema nogostupa a znak STOP visok je samo metar i pol pa se ne vidi od parkiranih kombija i kamiona.
“Divlji istok”
Nakon što smo istražili crne točke u zapadnom i središnjem dijelu Zagreba, Večernjakova se inspekcija preselila na istok grada i sa sobom ponovno povela prometnog vještaka Gorana Husinca koji je itekako dobro upućen u situaciju u Soblincu.
– Radi se o ravnom dijelu ceste dugom više od dva kilometra gdje vozači redovito postižu brzine veće i od 120 kilometara na sat. Semafor pritom ne znači puno jer se vozači ne stignu na znak crvenog svjetla zaustaviti na vrijeme – objašnjava Husinec. Da bi djeca mogla sigurno u školu, kaže, na raskrižje bi trebalo postaviti videokamere koje bi nadzirale brzinu vožnje, a kad bi zabilježile da se auto kreće velikom brzinom, odmah bi “naredile” semaforu da promijeni svjetlo u crveno.
– Usto, trebalo bi postaviti još dva dodatna semafora udaljena stotinjak metara od pješačkog prijelaza da budemo sigurni da neće više biti jurnjave po cesti – rekao je Husinec i dodao da bi semafore trebalo postaviti i na Prepuštovečkoj.
Jednako je pogibeljno i na Volovčici, no ne zbog brzine ili nedostatne prometne regulacije, već isključivo zbog nemara i nepažnje vozača. Ivanićgradska ulica, u kojoj je OŠ Frana Krste Frankopana, vrlo je uska, pa je zbog sigurnosti učenika načičkana zebrama i kvalitetnim uspornicima. No, to ne znači ništa vozačima koji redovito prelaze u trak za suprotni smjer kako bi zaobišli autobus koji iskrcava djecu u školu ili kolonu vozila. Točno taj scenarij dogodio se jučer, a dječak, koji se u tom trenutku nalazio na pješačkom prijelazu, preživio je samo zato što je u zadnji tren potrčao kraj auta na drugu stranu ceste.
Vozač ga, naime, zbog autobusa nije primijetio. Ovakvim ponašanjem, tvrdi naš prometni vještak, krši se nekoliko ozbiljnih prometnih pravila, a kao optimalno rješenje vidi videonadzor.
– A sve prekršitelje treba strogo sankcionirati jer se radi o kršenju prometnih pravila i teškoj ugrozi dječjih života – jasno je istaknuo.
I u Gornjoj je Dubravi opasnost za dječji život velika, pogotovo kod OŠ Vjenceslava Novaka u Studentskom gradu.
Ulica Mate Lovraka, samo 20 metara od škole, danju je jedna od najprometnijih u Dubravi, a navečer postaje trkalište automobila, unatoč uspornicima i semaforu, a također je jako loše osvijetljena.
Godinu dana čekaju uspornike
– Automobili koji dolaze iz Trnovčice jure velikim brzinama i često, unatoč zebri i znakovima, ne staju, što je navečer još opasnije jer zbog lošeg svjetla ne mogu vidjeti dijete koje prelazi cestu – objasnila je Karla Paleka. Upravo ta situacija dogodila se prije devet mjeseci, kada je vozač u večernjim satima pokosio i teško ozlijedio učenicu trećeg razreda osnovne škole – i to na samom pješačkom prijelazu. U Ulici Vukomerec, od koje je desetak metara udaljen područni objekt Dječjeg vrtića Cvrčak, također se juri brzinama i do 80 kilometara na sat, a za razliku od Dubrave, ondje su postavljena samo dva uspornika, koji su u potpunom raspadu.
Tamošnji stanovnici su prije godinu dana u Večernjem listu urgirali da se opasna ulica u njihovu kvartu uredi, no unatoč obećanjima, stanje na cesti i dalje je nepromijenjeno. Husinec za obje kritične lokacije preporučuje postavljanje pješačkih semafora. – S time da bi u ulici Vukomerec ucrtane prometne znakove trebalo obnoviti jer više nisu dobro vidljivi, a moraju se postaviti i novi uspornici jer su trenutačni dotrajali – kaže.
Ovaj vrtić nije jedini u kojem su djeca ugrožena, jer oko DV-a Duga u ulici Ferenščica ne postoji ni nogostup ni zebra, dok je obližnje raskrižje usko i jako nepregledno.
– Potrebno je napraviti nogostup i urediti križanje kako bi djeca i roditelji mogli hodati oko vrtića bez straha – mišljenje je stručnjaka.
Mostovi se urušavaju, ceste neodržavane, grad zapušten...