Ivana Alilović

Direktorica TZ-a Zagrebačke županije: Prvi smo izbor digitalnih nomada, očekujemo ih i puno više

Ivana Alilovic
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
1/3
20.07.2021.
u 11:54

Brojke idu u pozitivnom smjeru, povećan nam je broj dolazaka 13 posto i noćenja 10 posto spram prošle godine, gdje je naglasak na domaće goste koje mnogi nepravedno zanemaruju, kaže direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije

Iskustvo je stjecala u ministarstvima vanjskih poslova, turizma te regionalnog razvoja i europskih fondova. A prije dvije godine, baš pred početak pandemije, preuzela je Turističku zajednicu Zagrebačke županije. No to nije omelo Ivanu Alilović da razvija turističku ponudu zagrebačkog prstena, a o rezultatima i projektima govori i u ovom intervjuu.

Koliko je bilo zahtjevno voditi turizam u lockdownu?

U tim izazovnim vremenima dodatno smo se trudili osnažiti naše kampanje koje su i inače strateški i pomno planirane. Promotivne aktivnosti smo usmjerili prema zelenom i održivom te smo našim autohtonim proizvodima i destinacijama udahnuli novu svježinu i oplemenili ih. Budući da je Zagrebačka županija vrlo bogata različitim sadržajima i samim time ciljamo vrlo različite skupine, svaka kampanja ima svoje zakonitosti. Voljeli bismo da za sve njih imamo puno veće budžete, no oni su i dalje u kontinentalnom turizmu puno slabiji nego kod morskih destinacija. Unatoč tom ograničenju, ponosna sam što smo u posljednje dvije godine uspjeli dignuti brojke, posebno kada je riječ o kvaliteti i kreiranju novih turističkih proizvoda. Pritom je presudnu ulogu imalo intenziviranje suradnje sa Zagrebom, na koji smo od pamtivijeka kulturno, ekonomski i socijalno orijentirani, a takav novi val suživota u turističkom smislu itekako oplemenjuje obje destinacije.

Kakve su brojke dolazaka i noćenja te tko su najčešći turisti?

Brojke idu u pozitivnom smjeru, povećan nam je broj dolazaka 13 posto i noćenja 10 posto spram prošle godine, gdje je naglasak na domaće goste koje mnogi nepravedno zanemaruju. Također bilježimo znatan porast gostiju iz SAD-a, Francuske, Poljske, Češke, Austrije i Slovenije.

Koliko je turizam Zagrebačke županije vezan za glavni grad?

Apsolutno smo orijentirani prema metropoli iz koje dolazi većina naših domaćih gostiju. Županija koja se kao prsten obavija oko Zagreba zajedno s njime čini prirodnu cjelinu, zelenu oazu koja na pola sata od urbane metropole nudi vrhunsku vinsku priču, brojne outdoor sadržaje, parkove prirode i kuće za odmor. Zagreb je ipak ekonomski najjače tržište kojem gravitira najviše građana, nama je zapravo imperativ biti na našem glavnom emitivnom tržištu. Izazov je istaknuti se i pozicionirati u Zagrebu, za što je potrebno vrijeme jer nažalost do sada nije bilo tako postavljeno.

Zagrebačka je županija ujedno ona u kojoj boravi najviše digitalnih nomada. Što im nudi i kako je do toga došlo?

Digitalni nomadi su priča koja je sve popularnija, no svaka dobra priča treba i dobro pokriće, u ovom slučaju dobru ponudu. Naša je najveća komparativna prednost blizina metropole čiji smo “zeleni dnevni boravak” koji je dobro prometno povezan sa Zagrebom i nudi održivi turizam, brojne sadržaje te vrhunsku gastro i enoponudu. Naravno da se veselimo što je na razini Hrvatske najviše stranih državljana reguliralo svoj privremeni boravak upravo u našoj županiji. Dosad je odobreno 12 digitalnih viza, a u budućnosti ih očekujemo puno više, posebice s obzirom na nedavno udruživanje tvrtke Rimac s Bugattijem. Pritom smo svjesni i svog angažmana u procesu privlačenja digitalnih nomada, od dodatnih ulaganja, umrežavanja i projekata te promotivnih aktivnosti.

Koja bi “hitna” mjera “dignula” turizam županije i koje biste projekte izdvojili?

Ne bih rekla da je potrebna hitna mjera jer brojke pokazuju da kontinuirano rastemo, no svakako nam trebaju veliki projekti, posebice u razvoju zdravstvenog turizma i investicije koje bi onda vezale ubrzani razvoj cijele destinacije. Cilj nam je podizanje njezine kvalitete te pozicioniranje uz bok jačim regijama. Veliku podršku imamo i u Zagrebačkoj županiji koja izdvaja znatna sredstva za podizanje kvalitete turizma, naročito u obnovu i opremanje smještajnih jedinica te razvoj i unapređenje dodatnih sadržaja poput bazena, wellnessa i drugih rekreacijskih, sportskih i zabavnih sadržaja. Ulaganje u sadržaj gotovo je jednako važno kao i njegovo kreiranje, a tu smo se orijentirali na održivost, ali i ekskluzivnost. Autohtono, tradicijsko, održivo, zeleno i vrhunsko pridjevi su koji nas najbolje opisuju.

Gdje vidite potencijal i u kojem ćete ga smjeru razvijati?

Šarenilo sadržaja naše je najveće bogatstvo i ima golem potencijal. Počevši od gradova koji su jako dobro prepoznati do parkova prirode koji su izvrsni za outdoor sadržaje do objekata zdravstvenog turizma i vrhunske vinske priče, zatim kuće za odmor pa seoska domaćinstva, od izletišta do vrhunskih restorana. Uvjerena sam da, zahvaljujući tome, Zagrebačka županija ima velik potencijal dodatno se pozicionirati kao vrhunska kontinentalna boutique destinacija visoke kategorizacije. Svakako planiramo nastaviti podizati kvalitetu, u planu je i povezivanje s regijama središnje Hrvatske kako bismo privukli što više stranih gostiju, ali ćemo nastojati i etablirati se kao unikatna destinacija.

Komentara 1

DV
Džontra Volta
16:41 23.08.2021.

Dobra pluća....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije