Nastave u novozagrebačkoj školi koju pohađa problematični učenik nema i dalje, čini se neće je ni biti do kraja tjedna. Nema ta škola više ni ravnatelja, a nema čini se ni hrabrosti u Gradskom uredu za obrazovanje za konkretni potez. Naime, nakon što je jučer Ministarstvo obrazovanja podsjetilo pročelnika gradskog ureda za obrazovanje, Luku Juroša, da može i treba, budući su osnovne škole pod ingerencijom lokalne samouprave, pokrenuti postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, iz Gradskog su ureda priopćili da je preduvjet za donošenje novog rješenja opservacija stručne službe škole te zdravstvena i sva ostala dokumentacija koju mogu dostaviti jedino roditelji. Kako poručuju iz Grada, takav postupak može pokrenuti stručno povjerenstvo škole, a prema njemu, sve institucije trebaju dati potporu školi.
Budući da škola nema ni ravnatelja, pročelnik Juroš apelira da se što prije imenuje vršitelj dužnosti. Podsjetimo, na postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja, kojim se za dijete određuje samo primjereni program školovanja – drugim riječima određuje se hoće li dijete pohađati redovni razred, posebni razredni odjel ili će školovanje morati nastaviti u nekoj od specijaliziranih ustanova – desetogodišnji dječak već je bio početkom ove godine. Tu je procjenu tada tražilo stručno povjerenstvo škole koju je učenik prethodno pohađao, a gradski je ured na temelju procjene izdao rješenje da dječak nastavi školovanje po redovnom programu uz primjenu individualiziranih postupaka u redovitom razrednom odjelu. Budući je po tome prvom rješenju dječaku utvrđen poremećaj u ponašanju i emocionalnom stanju, roditelji dječaka žalili su se Ministarstvu obrazovanja upravo na utvrđeni poremećaj, ne i na činjenicu da je dijete tim rješenjem stavljeno u redovni razred.
Iz Ministarstva obrazovanja odbili su žalbu roditelja jer je već tada po toj dostavljenoj dokumentaciji bilo jasno, potvrđuju naši sugovornici iz Ministarstva obrazovanja, da dječak ima poteškoća i većih nego što je rješenjem određeno. Dakle već u veljači ove godine, kažu sugovornici iz Ministarstva, po tada dostupnoj dokumentaciji, a na temelju procjene koju je tražilo stručno povjerenstvo tadašnje škole, mogao se odrediti primjereni oblik školovanja u posebnom razrednom odjelu. To bi među ostalim, još tada spriječilo ispisivanje cijelog jednog razreda. Međutim tadašnje rješenje, koje je i sada na snazi, utvrdilo je za dječaka pohađanje redovnog razrednog odjela.
I što zapravo može učiniti pročelnik obrazovanja Luka Juroš umjesto da tvrdi da nova škola, koju je s ostalim učenicima dječak pohađao samo tri dana prije nego li je izbila prava drama? Može krenuti u reviziju postojećeg rješenja temeljem postojeće dokumentacije kojom je utvrđeno u veljači da dječak može pohađati redovni razred. A takva bi revizija onda vodila priznanju da prvotno rješenje nije bilo adekvatno. Dakle, gradski ured ima alat za postupanje, nosi odgovornost, no isto tako nije isključivi krivac, jer su u cijeli slučaj odavno trebali biti uključeni i centar za socijalni rad, kao i policija na temelju onoga što roditelji ostale djece opisuju da se događalo u razredima.