“Glavni grad Hrvatske opet je na karti”, javio je britanski The Independent svojim čitateljima velikim naslovom i cijelom stranicom teksta posvećenom Zagrebu.
Detaljno o gradu
Novinar Mick Webb uvjerio se da turistička reputacija Zagreba, kao zabavnog i simpatičnog grada, vrijedi i kad se sve drugo smrzava nakon što se ukrcao na let British Airwaysa, koji odnedavno ponovno povezuje Zagreb i londonski Heathrow. Britanski novinar detaljno je predstavio Zagreb, od Medvednice, preko Gornjega Grada do Dolca, glavnog gradskog trga i Muzeja prekinutih veza.
Pritom posebno ističe adventska događanja te činjenicu da se i zimi na otvorenom stalno nešto zbiva, a otkrio je i da su domaći u ovim tjednima pivo masovno zamijenili – kuhanim vinom. U članku punom komplimenata čitateljima se daju i brojne servisne informacije, od cijene ručka za stotinjak kuna, noćenja s doručkom za 48 eura ili piva Medvedgrad (koje novinar posebno preporučuje) za 14 kuna. A da u svom doživljaju Zagreba nije osamljen, svjedoče i brojni pohvalni komentari turista na stranim turističkim stranicama.
– Mali je to grad i svaki njegov dio može se posjetiti pješice, pogotovo jer su svi hosteli i hoteli u središtu grada. Od autobusnoga kolodvora do glavnog trga samo je 25 minuta hoda, a hrana je odlična i prilično jeftina – tim riječima naš glavni grad opisuju turisti na internetskoj stranici Tripadvisor, glavnom “asistentu” ljudima koji iz prve ruke žele naučiti nešto o gradu koji planiraju posjetiti.
Britanski novinar bio je zamalo 700.000. gost koji je ove godine posjetio Zagreb. Također, bio je samo jedan od novinara iz 27 zemalja svijeta, koji su tijekom 2012. bili u Zagrebu na studijskom putovanju uz potporu zagrebačke Turističke zajednice. Njihovi uraci se još zbrajaju, ali sigurno nisu ništa manje vrijedni od onih koje je sedma sila iz inozemstva posvetila zagrebačkoj metropoli u prošloj godini. A u 2011. godini su u Turističkoj zajednici Zagreba izbrojili 254 članka, marketinški vrijedna 19,810.054 kuna, objavljena u medijima 19 zemalja na tri kontinenta.
Pet posto više turista
Dakako, najčešća tema o kojoj su izvještavali strani mediji bila je zagrebačka turistička ponuda, kojom se bavilo 235 novinskih priloga. Većina je, pritom, objavljena u dnevnicima, a svi su zaslužni što je Zagreb tijekom jedanaest mjeseci 2012. godine ugostio pet posto više turista nego lani, te uknjižio čak devet posto više noćenja (1,17 milijuna). Najviše gostiju bilo je iz Njemačke, SAD-a, Italije, Španjolske, Francuske i Japana. Turistički domaćini očekuju i znatan rast broja turista iz Velike Britanije.
700.000 turista je prava sramota. Jedan Graz koji je 3 i pol puta manji od Zagreba i ima daleko manje toga za ponuditi no Zagreb, godisnje posjeti oko 800.000 turista!!!