Pozitivan primjer

Evo kako su si stanari Mamutice smanjili račune

'01.08.2013., Zagreb - Ne bi li ustedjeli, stanari jednog dijela Mamutice ugradili su razdijelnike za grijanje i brojila za potrosnju vode. Radoje Zecevic pokazuje u svome stanu kako razdjelnici i bro
Foto: 'Sanjin Strukic/PIXSELL'
1/3
02.08.2013.
u 09:30

Ugradnja razdjelnika stanare je koštala oko 800 kuna po radijatoru, a sad je na redu voda

Stanari 31. ulaza u Mamutici dobar su primjer kako se vodi briga o zgradi i potrošnji energenata. Nakon što su uoči prošle zime ugradili razdjelnike za grijanje koji su im račune smanjili za 40 posto, ovih se dana u njihovu 18-katnicu, u svaki od 123 stana uvode i zasebni vodomjeri za toplu i hladnu vodu kako bi i njenu potrošnju plaćali prema stvarnom utrošku.

Veća briga o potrošnji

– Prije su mi računi za grijanje bili od 550 do 600 kuna, a prošlu zimu nisu prešli ni u najhladnijim mjesecima 300 kuna – kazao je stanar Aleksandar Sabadi. Zadovoljna je i njegova susjeda.

– Iako nisam osjetila veliku uštedu na grijanju, nisam dobila ni veće račune iako sam zatvorila balkon te je grijanje i poskupjelo – rekla je Jadranka Laub. Napomenula je da sada svatko ima opciju uštede pa tko hoće manje račune, mora i zavrnuti radijatore.

Prema informacijama predstavnika zgrade koji je pokrenuo oba projekta, ukupna ušteda na grijanju u usporedbi s protekle četiri godine iznosi 40 posto. Najviše se uspjelo uštedjeti u rujnu, listopadu, ožujku i travnju, prosječno između 30 i 40 posto. U najhladnijim mjesecima uštede su manje, ali je za cijelu sezonu, što je najvažnije, manji cjelokupan iznos za grijanje. Posao ugradnje razdjelnika koji koštaju oko 800 kuna po radijatoru obavila je tvrtka Brunata koja stanarima ovih dana uvodi i vodomjere. Na vodi stanari očekuju još veće uštede.

– Dosad mnogi nisu mijenjali pipe i vodokotliće koji im cure pa će sada svatko više voditi računa jer će taj nemar morati sam platiti – istaknula je Laub. Njen susjed Radoje Zečević također se veseli zasebnom obračunu potrošnje vode jer smatra da će on i supruga dobivati manje račune.

Već imaju nove planove

Po stanu se ugrađuju po dva vodomjera u kuhinju i dva u kupaonicu jer je toliko i cijevi kojima se doprema voda. Za njih će pak izdvojiti 1400 kuna po komadu, no kako se projekt financira dugoročno iz pričuve, vlasnici smatraju da će se uštede ubrzo pokazati. Sljedeći korak u ulazu 31 izrada je certifikata, a sve investicije pokrivaju se sa 3,5 kuna po kvadratnom metru, koliko vlasnici izdvajaju za pričuvu.

>>Vodu ćemo konačno plaćati prema stvarnoj potrošnji!

Komentara 1

AY
ayago
14:33 06.02.2015.

Evo da s vama podijelim naše iskustvo s firmom Brunata. Jako smo nezadovoljni s uslugom, njihovom organizacijom i načinom na koji se brunata odnosi prema korisnicima / svojim klijentima. Upozorenje svim koji će ugrađivati razdjelinike i termostatske ventile jer kadkad izaberete firmu koja će vam to voditi više to ne možete promijeniti, i oni će vam to voditi i naplaćivati uslugu godinama. Njihov osnovni posao je da brunata uređaji očitavaju i pošalju ukupno potrošene impulse na obračun svaki mjesec. Od 4 radijatora u stanu, 1 i to u najvećoj sobi gdje se i najviše impulsa potroši, brunata uređaj ne šalje podatke u sustav, nego samo očitava. I ako to brunata tek nakon 6 mjeseci riješi to znači da će vam se impulsi od 6 mjeseci ukupno zbrojiti u jednom mjesecu. A taj vam broj užasno puno povećava omjer u odnosu na ostale stanare pa ćete na kraju platiti više nego što se potrošlili u tih 6 mjeseci da je uređaj javljao kako spada podatke u sustav. Podatke je lako provjeriti kad se ulogira u sistem brunata.hr s korisničkim podacima. Nakon što to ne funkcionira mjesec i pol sam im javio, brunata na to nije nikako reagirala. Nakon dva tjedna opet zovem, korisnička podrška u brunati kaže da imaju to već zavedeno da sam javio od prije, i evo sad će opet napisati prijavu i da će nas netko kontaktirati. Nakon mjesec dana opet ništa. Pa opet zovem. I tako unedogled. Ja živim u hrvatskoj cijeli život i naučen sam na hrvatski način odnosa prema korisnicima, poslovanje i sve ostalo.... ali za način i stvari koje brunata izvodi su nevjerojatni. Ugradili smo razdjelnike i termostatske ventile na radijatore prije sezone grijanja. Ugadnju je izvršila Brunata, izabrali smo brunatu jer kad se gledaju cijene od svih ponuđača svi su tu negdje, trebali smo možda više obratiti pažnju na iskustva drugih korisnika. Prvo već kod ugradnje se pokazalo kako aljkavo i loše odrađuju svoj posao. Ne krenu od dogovorenog datuma, kasne u tim danima kad treba ugradit, pa započnu ugradnju .... pa se to sve oduži al to je najmanji problem jer je to tako sa svim majstorima. Nisu u par stanova zategnuli kako spada ventile koje su ugrađivali pa je 3 stana bilo poplavljeno kad se punio sistem zgrade s vodom. Meni je na jednom radijatoru ventil tako sitno pustao vodu da sam skužio tek nakon dva tjedna jer je sve postalo vlažno okolo. Po stubištima zgrade imamo radijatore, koji su isto dobili brunata ventile i trebali su ih blokirati na 1 što je oko 18 stupnjeva. Ja ne znam kako ta Brunata vodi svoje ljude i kakav to management ima brunata, al to izgleda kao lud, zbunjen i nenormalan. Pola radijatora je stvarno bila blokirana na 1., a ostalih pola: ovaj je blakiran na 5?!, drugi na 3, onaj se vrti na sve strane... ovaj dio stubišta pokušava postić tropsku klimu... Brunata pet mjeseci izigrava predstavnika stanara zgrade, koji ih pokušava da ponovim 5 (pet) mjeseci dovući da riješe i poprave ono što su trebali napravit kako spada u startu. Brunata je dobila dosta novaca od naše zgrade koja ima 6 ulaza, i sve joj je plačeno već odavno. Predstavnik stanara zgrade je već lud ne zna šta bi rekao, uglavnom rezultat svega je da ima još jedan ventil na radijatoru u stubištu koji se vrti na sve strane. Ima i drugih firmi koje ugrađuju razdjelnike i termostatske ventile na radijatore, razmislite dobro prije nego se odlučite koga ćete izabrati, nije sve u cijeni. Pazite da vam ne prodaju maglu ipak su to hrvati u firmi Brunata.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije