Dok gradski Ured za izgradnju grada i promet još uvijek pokušava Zagrebparkingu “preoteti” prodaju parkirališnih karata, Robert Mišeta, direktor često prozivane Holdingove podružnice, najavljuje rezove i povećanje prihoda.
– Nismo odustali od prijedloga da prodaja parking karata prijeđe u našu domenu, jer je vrijeme pokazalo da kontrola Zagrebparkinga nije dovoljna. Moguće je da ćemo već u veljači predložiti da se Zagrebparkingu “oduzme” prodaja karata, no najprije se moraju riješiti elementarni problemi kao što su uvjeti za dobivanje parkirne karte za zaposlenike, bolesnike, državne dužnosnike koji do sada nisu imali pravo na godišnje karte... – jasan je bio Željko Horvat, zamjenik pročelnika Ureda za graditeljstvo i promet, i najavio novi gradski “napad” na “kasicu-prasicu” Holdinga, dodajući kako je najvažnije da cijena parkiranja ostane ista i da se svim građanima osiguraju jednaka prava. A konkretno, riječ je o kasici koja je lani prihodovala 180 milijuna kuna.
“Dilanje” kartama
Voditelj podružnice Zagrebparking, s druge strane, smatra kako bi se u slučaju da prodaja i nadzor izdavanja povlaštenih parkirnih karata prijeđu u nadležnost Horvatova Ureda narušilo poslovanje te Holdingove perjanice.
– Nema smisla da se naplata parkiranja oduzme. Ako smo gradska tvrtka onda preuzimamo brigu za organizaciju cijelog parkirnog sustava. Da radimo kvalitetno dokazuje činjenica da smo postroženjem kontrola broj povlaštenih parkirnih karata smanjili 20 posto i time oslobodili mjesta u gradu na kojima se sada može puno više zaraditi – kazao je Robert Mišeta.
U svrhu boljeg nadzora postavio je tročlanu komisiju koja mjesečno kontrolira poslovne knjige. Naime, za vrijeme bivšeg direktora podružnice Mate Kraljevića pojavile su se špekulacije kako se ilegalno “dilaju” parkirne karte, a u cijeli se slučaj uključila i policija, koja još nije završila istragu. Unatoč kritikama Horvata, koji tvrdi kako je Mati Kraljeviću bezrezervno vjerovao, Mišeta vjeruje kako će podružnicu koja je nekada “šakom i kapom” dijelila karte dovesti u red, a najavljuje i ukidanje dijelova pakirnih zona. Na prozivke da je trenutačno vodstvo Zagrebparkinga preneiskusno za brzo djelovanje, voditelj nije htio reagirati.
– Moguće je da ćemo ukinuti dijelove zona ako utvrdimo da je takav potez opravdan. Promatramo stanje i otvorene su sve mogućnosti. Prijedlog da se ukinu dijelovi zona, kao i poslijepodnevna naplata oko tržnica, možda već uskoro uputimo Gradu – zaključio je Mišeta. Potvrdio je i da se neće protiviti povećanju broja povlaštenih karata za osobe koje ispunjavaju uvjete, a do sada nisu imale pravo na kupnju karte, pa tako ni radnicima, bolesnicima i inima kojima egzistencija zapravo ovisi o mobilnosti.
Nove garaže u planu
– U Zagrebu je, prije svega, potrebna široka rasprava kako bi se uopće moglo utvrditi kolika je stvarna potreba za dodatnim parkirnim kartama. Ništa nije izgubljeno, no mi konkretne brojke nemamo i ne možemo predvidjeti što građani doista žele – zaključio je, pak, Horvat, koji javnost poziva na aktivno sudjelovanje u kreiranju parkirališne “politike” u gradu kojemu i dalje akutno nedostaju garaže u Klaićevoj i Vukovarskoj ulici.
Iako su sredstva za garažu “Lisinski”, kako nam je potvrdio direktor Zagrebparkinga, već odavno osigurana, neusklađenost GUP-a i u ovom slučaju stvara velike problema, dok za izgradnju garaže kod dječje bolnice jednostavno trenutačno nema novaca.
Možda napokon ukinu zonu južno od NSB-a. Parking zjapi prazan cijeli dan, a požarni put zatrpan je automobilima. Najgluplja zona i najgluplji parking u gradu. Osim toga, dopušteno vrijeme parkiranja nije dovoljno da se u gruntovnici obavi sve što se mora obaviti. Retard tko je tamo uveo zonu.