Za tri godine, baš kada protekne peti mandat gradonačelnika Milana Bandića, Trg bana Josipa Jelačića bit će raskopan - zbog gradnje metroa!
Kapitalni projekt kojeg Bandić spektakularno najavljuje, pa svako malo, već dugih sedam godina izvlači iz zaborava, a koji zahtjeva temeljitu pripremu, analizu, onda novac za dokumentaciju, i u konačnici za njegovu realizaciju ponovo je aktualiziran, dapače, zagarantiran.
150 milijuna eura uštede
Čvrsto, sigurno uz napomenu gradonačelnika kako je upravo podzemni promet Zagreba na dnevnom redu i kako moli baš sve skupštinare da ga svakodnevno podsjećaju na njegova vlastita obećanja, a on garantira, da će ih do kraja ovog mandata ispuniti baš sve. Gradski metro, onaj prezentiran prije sedam godina, i nepromijenjen do danas, predviđa spoj nadzemne i podzemne željeznice, a još je tada Bandić najavio kako će sva potrebna dokumentacija biti riješena, a gradnja već započeta.
Od tada pa do danas nije se napravilo puno, osim da je prometnim planom Zagreba, predviđena izgradnja metroa na liniji istok-zapad. Prva faza, barem kako objašnjava Damir Pološki, profesor Građevinskog fakulteta, predviđa gradnju 17 kilometara mreže, a vozilo bi se od Škorpikove do željezničke stanice na Črnomercu, Masarykovom prema Maksimiru, dalje Avenijom Gojka Šuška do Oporovečke.
–Potrebno je puno istraživanja, ovo je samo ideja, a prema procjeni izgradnja pruge na relaciji istok zapad koštala bi oko 700 milijuna eura– pojasnio je Pološki.
Dapače prometni stručnjaci, poručuju kako bi se uz ove linije u prometnom putovanju uštedjelo oko 150 milijuna eura zbog smanjenja vremena putovanja putnika. Da je gradnja metroa samo pitanje vremena smatra i arhitekt Nenad Fabijanić.
Dijalog Vlade i Grada
– Oko sedam do deset kilometara željezničke pruge trebalo bi prolaziti na minus etaži. Zagreb je granične veličine za izgradnju metroa, neki engleski i nizozemski gradovi manji od njega imaju metroe. Sigurno je na pomolu jedan dijalog između Vlade i Grada – rekao je arhitekt Nenad Fabijanić.
Zeleno svjetlo podzemnom tramvaju daje i prometni stručnjak Ivan Dadić.
– Zagovaram ideju da podzemni tramvaj prometuje od stadiona do Republike Austrije. Ipak ne cijelim profilom pod zemljom– kaže Dadić. Smatra da bi Bandićeva ideja mogla biti realizirana u roku kojeg je predvidio jer za pripremnu dokumentaciju treba dvije godine.
>>Milijunski planovi za Zagreb i okolicu u HŽ Infrastrukturi
prazne riječi kao i uvijek