Nažalost, pokazalo se da stranka Možemo uglavnom ne može riješiti veliki dio problema Zagrepčana i Zagrepčanki i da su obećane reforme uglavnom bila tek predizborna obećanja, smatraju zastupnici HSLS-ove gradske organizacije. Ni nakon četiri mjeseca, u Zagrebačkom holdingu nisu izabrani direktori podružnica, no unatoč tome gradonačelnik najavljuje poskupljenja režija, navode HSLS-ovci.
"Iako je Grad Zagreb još 9. kolovoza raspisao natječaj za članove školskih odbora, oni do danas nisu izabrani. S obzirom na to da su svi školski odbori zagrebačkih škola do 7. listopada trebali donijeti program i plan rada za ovu školsku godinu, neimenovanjem članova školskih odbora izravno se blokiralo i utjecalo na legitimnost rada upravnih tijela zagrebačkih obrazovnih ustanova, za koje je izravno nadležan sam grad", upozorava predsjednik HSLS-a Grada Zagreba i saborski zastupnik Darko Klasić Gradski zastupnik Kristijan Jelić iznio je stajalište gradskog HSLS-a o predloženom proračunu Grada Zagreba za 2022.
"U osnovnom scenariju za razdoblje do 2023. godine Agencija Standard & Poor’s (S&P) predviđa deficit gradskog proračuna zbog pada prihoda od prireza, ali i niži iznos nepodmirenih obaveza jer bi Grad trebao dobiti novac od EU-a i Vlade za obnovu infrastrukture premda još nije utvrđen iznos ni vrijeme isplate. Svima upućenima i dobronamjernima jasno je da Zagrebu treba dubinsko čišćenje i regeneracija gradskih financija, oslobađanje građana silnog tereta i pomaganje Zagrepčankama i Zagrepčanima da nakon godina poreznog i prireznog terora prodišu – a Vi, gradonačelniče, umjesto toga kukavički zadužujete buduće generacije Zagrepčanki i Zagrepčana, dodatno širite neodrživ i maligni proračun? Pa Vi ste Bandić 2.0!", primijetio je Jelić.
Rast proračuna nerealan je i temelji se uglavnom na daljnjem financijskom zaduživanju, smatra Jelić, a u nedovoljnoj mjeri na povećanju prihodovne strane uz poticanje gospodarstva i obrtništva te reformi gradske uprave. Ukupne prihode Grad procjenjuje u iznosu od 10,2 milijarde kuna, od čega najviše - 5,92 milijarde – po osnovi poreza i prireza. Rashodi su pak planirani u iznosu od 10,19 milijardi kuna.
"Poračun nam se čini nerealnim popisom lijepih želja i treba tek vidjeti što će se realizirati od navedenog jer gradska uprava očigledno nije računala na brojne vanjske faktore, poput pandemije, inflacije i stalnog poskupljenja građevinskih usluga. U skladu s predstavljenim, Bandićev proračun za 2021., koji ste, gradonačelniče, napadali i najavljivali njegovo smanjenje za 20 %, bio je mala beba u usporedbi s ovim Vašim frankenštajnskim proračunom! Što Vam se u međuvremenu dogodilo, gradonačelniče? Prijedlog proračuna najokrutniji je prema najranjivijim sugrađanima (mladi, djeca, invalidi, socijalni slučajevi). On je bez reformske snage, a ujedno antisocijalan, što je najgora kombinacija", tvrde u HSLSU koji je protiv smanjivanja proračuna za sportske saveze, osobito sada kad svako treće dijete ima prekomjernu tjelesnu težinu.
Sandro Salopek, član Gradskog vijeća HSLS-a Grada Zagreba, istaknuo je kako umjesto promjene načina vladanja u odnosu na vlast, koju citirano iz „Programa za Zagreb“ stranke Možemo, „nije zanimala otvorenost i transparentnost“, građani su dočekali novu vlast koju još manje zanima otvorenost i transparentnost, pa građanima predstavlja proračun na jednako netransparentan način, zbog čega se ne zna tko su krajnji korisnici pojedinih proračunskih stavki teških stotine milijuna kuna Zagrepčana. Unatoč tomu, vidljivo je da se predloženim proračunom ne prepoznaje ni vrijednost civilnog društva ni vrijednost demokratizacije obrazovanja u smislu povećanja raznovrsnih obrazovnih sadržaja proizašlih iz civilnog društva, poput waldorfske pedagogije, usmjerenih na individualne emocionalne i socijalne vještine, u skladu s idealom obrazovanja kao sredstva neovisnosti, osposobljivanja i autonomije pojedinaca.
Darko Klasić je na kraju tiskovne konferencije zaključio da HSLS Grada Zagreba ne vidi razloge za zadovoljstvo gradonačelnika Tomislava Tomaševića dosadašnjim radom gradske uprave, kojim su pokazali da nisu dorasli vođenju grada jer kako inače objasniti da grad nije uspio u pola godine nakon izbora izabrati direktore podružnica ili članove školskih odbora kao stupove gradskih institucija kršeći pritom zakonske rokove. Umjesto reforme gradske uprave građani su dobili samo parole i gubljenje vremena.
U svakom slučaju, iznimno je važno da gradska uprava utvrdi prioritete svojeg rada te su neprihvatljivi svaki zastoj i neodlučnost u pogledu donošenja odluka bitnih za funkcionalno odvijanje života u Gradu Zagrebu, zbog čega smatramo da nije zadovoljavajući rad gradske uprave u proteklih pola godine.
Tomašević laže