Četiri dame, mlade grafičke i produkt-dizajnerice, Bojana Bota, Ana Rimac, Nina Bačun i Roberta Bratović te Matea Topić pobjednice su ovogodišnjeg natječaja “Bor s nama” Hrvatskog dizajnerskog društva.
Od dizajnera se, podsjetimo, tražila reinterpretacija božićnog drvca, darova i dekoracija, a od 50 pristiglih radova četiri su nagrađena, dva pohvaljena, a još 14 odabranih bit će prikazano na izložbi Bor s nama – Christmas Tree Superstore u galeriji HDD-a od 10. prosinca do 7. siječnja 2012.
Iako je tek prije koji mjesec s diplomom produkt-dizajna izašla s Arhitektonskog fakulteta, Ana Rimac svojim radom “Merry Everyday” oduševljava.
Igra grafičkim elementima
Njezin rad, kad je upakiran, izgleda poput pravog božićnog dara, no grafički božićni simbol, primjerice zvijezda na torbi ili bor na marami, kad se otpakiraju, dobivaju nov oblik.
– Tada se taj grafički element ‘'raspadne'’ i na materijalu se dobiva drugi uzorak. Božićni darovi obično imaju samo jednu funkciju i nisu upotrebljivi kroz godinu, a idealan je onaj dar koji istovremeno ne negira božićni duh te se može upotrebljavati i nakon blagdana – objasnila je Ana.
Njezina kolegica Matea Topić i sam je žiri iznenadila plosnatim kuglicama “QR* kuglice”, čiji se skriveni medijski sadržaj aktivira pametnim telefonom. Matea je prigrlila smartphone-tehnologiju, “skeniranjem” plosnate kuglice otkrivaju se učitane božićne pjesme, recepti za kolače, fotografije ili nešto osobno...
Borigami i X-mas pompon
– Jedan od zahtjeva žirija bio je da tradicionalni ukras ‘'prebacimo'’ u moderno doba i približimo modernim tehnologijama, a zadnjih godinu do dvije upravo je smartphone među dizajnerima uzeo maha, ludi su za time. To je budućnost produkt-dizajna, jer funkcionira poput bar-koda – kaže.
Bota, koja je lani s kolegom Ivanom Tomljanovićem osmislila zanimljiv rad BJØRNBOR, ove je godine pobijedila radom “Borigami”, a Bačun i Bratović predložile su dekorativnu vunenu kuglu “X-mas pompom kit”, koju osoba prema želji dovršava sama.