prometna vizija

Integriraju se vlak, autobus i tramvaj - putovat ćemo s jednom kartom i jeftinije!

integrirani prijevoz
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
1/2
11.06.2014.
u 11:05

Integrirani promet Zagreba i dviju županija – Cilj je da se automobil parkira što dalje te da se sjedne na autobus ili vlak do cilja. ZET već godinama pazi na vrijeme dolaska i odlaska tramvaja i autobusa

Za tri-četiri godine trebao bi zaživjeti zajednički model organizacije javnog prijevoza u Zagrebu i Zagrebačkoj te Krapinsko-zagorskoj županiji, od čega bi putnici profitirali jeftinijom vožnjom i boljom usklađenošću autobusnih, tramvajskih i željezničkih linija.

Tvrtka već osnovana

Uz to što bi se skratilo vrijeme putovanja i povećao komfor prijevoza, putnici bi dobili i veći izbor prijevoza, a idejni projekt kako to ostvariti, ovih su dana na ruke od austrijsko-hrvatskih stručnjaka dobili “prometaši” iz Grada i dviju županija.

Najranije 2017. godine mogao bi zaživjeti integrirani prijevoz, u sljedeće dvije godine priprema svih projekata. Gradit će se zajednički terminali i stajališta, te sustav za naplatu i kontrolu

– Prije svega, moramo uvesti zajednički način formiranja cijene prijevoza, što podrazumijeva i korištenje jedne vozne karte od bilo kojeg ishodišta do bilo kojeg odredišta unutar područja integracije – pojasnio je Dinko Bilić, pročelnik gradskog Ureda za promet. Dodao je kako je uz jedinstvenu cijenu preduvjet da zaživi integracija i organizacijska usklađenost voznih redova odnosno polazaka sa zajedničkih terminala i stajališta.

Foto: Jurica Galoić/Pixsell

Foto: Jurica Galoić/Pixsell

Upravo je njihova gradnja i preuređenje najopsežniji zahvat u cijelom projektu, no o tome, kao i o ostalim detaljima ubuduće će se brinuti novoosnovana zajednička tvrtka grada i županija Integrirani promet zagrebačkog područja. Uz ulaganje u prometnu infrastrukturu, Bilić je kazao da je velik zahvat i ulaganje u sustav za naplatu i kontrolu te u modernizaciju voznog parka.

Zajednička pokazna karta ZET/HŽ

Što se tiče usklađivanja prijevoza, najmanje posla bit će u Zagrebu gdje ZET već godinama pazi na vrijeme odlaska i dolaska tramvaja i autobusa kako bi putnici što manje čekali.
– Već postoje slični oblici integracije željezničkog gradskog i prigradskog prijevoza putnika sa ZET-om u obliku primjene zajedničke pokazne karte ZET/HŽ koji je potrebno revidirati i unaprijediti – istaknuo je Bilić.

Napomenuo je i da će najviše posla biti s usklađivanjem autobusnih prijevoznika koji prometuju po županijama i željeznice jer je riječ o brojnim linijama u svim gradovima županija. Bilić je istaknuo i da u idejnom rješenju nisu dobili konkretne cijene karte već je načelno predloženo da Zagreb i dalje ostane jedna tarifna zona, dok bi se kroz županiju formiralo više manjih zona.

– Nije sporno da su cijene javnog prijevoza previsoke i da ih treba smanjiti kako bi i na taj način javni prijevoz povećao konkurentnost u odnosu na korištenje osobnih vozila. Smanjenje cijena javnog prijevoza moguće je postići racionalnijom organizacijom i subvencioniranjem – zaključuje Bilić.

Komentara 5

MA
Makizg
11:35 11.06.2014.

Zar nije bila slična priča sa Holdingom kad ga je Bandić formirao no od jefinijieg ni J.

MR
mrnmarina
14:17 11.06.2014.

Jako paze na vizni red, dva tramvaja u istom smjeru, jedan drugom u guzici, pa ništa 15 minuta ( 5. i 17.) Holding je isto bio jedna tako veličanstvena ideja.

LI
liliZG
14:17 11.06.2014.

treba još love oprati kroz novu holdigovu firmu, a onda opet rasformirati... samo znalac zna...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije