PROVOKACIJA

Intima ljudi u - banci

02.02.2003.
u 00:00

U Zagrebačkoj banci kažu kako popunjavanje upitnika nije obavezno, ali na njemu to ne piše

S obavijestima o novom broju tekućeg računa Zagrebačka je banka svojim klijentima poslala i upitnik sa 40-ak uglavnom osobnih pitanja. Mnoge je građane to naljutilo jer smatraju da banka ne treba znati baš sve potankosti iz njihova privatnog života. U banci kažu kako je ispunjavanje upitnika dobrovoljno, a smisao mu je bolje upoznavanje klijenta radi prilagođavanja usluga i ponude.

- Zašto banku zanima jesam li rastavljen? Da tome prilagodi svoju ponudu? Ne vidim kako banka može pomoći rastavljenim ljudima! Osim toga, pitanja iz upitnika toliko su iscrpna da sam se čitajući ih osjećao kao u policiji - požalio se čitatelj I. V. (podaci u redakciji) koji je nedavno dobio upitnik, a nekoliko dana poslije i njegova supruga, što ga je dodatno razljutilo.

Upitnik osim imena, prezimena i adrese, traži i JMBG, zanimanje i naziv radnog mjesta, stručnu spremu, alternativnu adresu boravišta, adresu na poslu, e-mail, mobitel, telefaks, godine radnog staža i koliko je od toga kod istog poslodavca. Banku zanima i bračni status klijenta i to je li osoba u braku, je li rastavljena ili joj je bračni partner umro, broj osoba koje klijent uzdržava, stanuje li u vlastitu stanu, kao podstanar ili kod roditelja, posjeduje li nekretninu i kolika je njena vrijednost u kunama. Upitnik dalje pita klijenta ima li kompjutor, priključak na Internet, i za što ga najčešće upotrebljava... Nakon tog pitanja slijedi nekoliko novih koja se odose na štednju klijenata u drugim bankama. Banku, dakle, zanima simpatizira li njihov klijent druge banke, koje su mu omiljene kartice, čime se bavi u slobodno vrijeme, putuje li u inozemstvo, koliko često i zašto. Na kraju svojim potpisom klijent mora jamčiti da je svih 40 odgovora točno.

U Zagrebačkoj banci kažu kako ne vide zbog čega se građani ljute kad je ispunjavanje upitnika ionako dobrovoljno.

- Takve upitnike svojim klijentima šalju i druge naše banke, ali i banke u svijetu, a cilj je bolje upoznati klijenta. Osim toga, postojeće podatke o klijentima potrebno je s vremena na vrijeme ažurirati kako bi obavijesti uvijek stizale na točnu adresu - objašnjava Helena Patrun iz Odnosa s javnošću Zagrebačke banke.

Iako u banci tvrde da je popunjavanje upitnika dobrovoljno, na njemu to nigdje ne piše, što dodatno zbunjuje građane.

M. Mapilele

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije