Nedavni potez gradonačelnika Milana Bandića, kojim je snizio cijene parkiranja, prometni stručnjaci ocijenili su promašajem koji će još više unijeti kaos na već zagušene ulice jer će svi pohrliti parkirati što bliže centru grada.
Suprotno trendovima
Uz osudu novih cijena, na okruglom stolu koji je organizirala udruga Sigurnost u prometu, stručnjaci su prozvali gradsku upravu i zbog drugih prometnih promašaja. Tako su osudili gradnju javnih garaža u strogom centru (sagrađenih i planiranih), ukidanja Park&Ride sustava (jedna karta za parkiralište i vožnju tramvajem ili autobusom), skupog i sporog javnog prijevoza...
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
– Paradoksalno je da se godinama nastoji smanjiti korištenje vozila u užem centru, a upravo na tome području najčešće niču javne garaže. Dobro rješenje bilo je besplatno korištenje javnog prijevoza dvije stanice od centra jer je tako bio rasterećen za dio vozila, no iz meni nejasnih razloga, ova je odluka ukinuta – rekao je Alan Pajnić iz udruge Sigurnost u prometu. Stručnjaci su kazali kako se Zagreb, prema omjeru broja stanovnika i vozila, smjestio uz bok europskim metropolama, no da za razliku od njih, u kojima se radi na smanjenju korištenja automobila, Zagreb vodi suprotnu politiku.
Umjesto dugoročnog plana, istaknuli su, odluke se donose preko noći bez pravih analiza.
– Problemi su posebno naglašeni u središtu grada s obzirom na koncentraciju raznih aktivnosti, a rješenje je u boljem nadzoru parkiranja i organizaciji javnog prijevoza, razvijanju biciklističke infrastrukture i uvođenje Park & Ride sustava – kazao je Denis Buhin s Fakulteta prometnih znanosti.
Dodao je kako bi P&R sustav zaživio u Zagrebu da se snizi cijena javnog gradskog prijevoza. Kao primjer naveo je njemački grad Köln, koji ima oko milijun stanovnika te 28 Park & Ride lokacija, od kojih svaka ima 5570 mjesta.
Dobre strane naplate
Gradsku politiku branio je pak Krunoslav Tkalčić iz Ureda za promet kazavši da se u Zagrebu naplaćuju 25.733 parkirna mjesta.
– Naplatom parkiranja uvodimo red kod prometa u mirovanju, podižemo sigurnost prometa, a uz uređena parkirališna mjesta postavljamo i novu signalizaciju, obnavljamo pješačke prijelaze, biciklističke staze i drugo – nabrojio je pak Tkalčić.
nabijem ovakve stručnjake....samo neka padaju cijene parkinga u metropoli i dobro