Od Trešnjevke do Sesveta bez ijednog semafora. To nije znanstvena fantastika, nego dio plana kodnog naziva SBS, odnosno "Slavonska bez semafora". Papir na kojem je pisan poprilično je požutio, a projekt je, iako se spominje desetljećima, posljednji put u žiži javnosti bio prije 15-ak godina, kada je izrađena jedna od prometnih studija koja govori o denivelaciji avenije koja je među najprometnijima u zemlji, i to na potezu od Puljske, odnosno Remize, sve do Novog Jelkovca, točnije Ulice Ljudevita Posavskog.
Propao natječaj 2022.
U nedavnome serijalu o crnim točkama metropole dotaknuli smo se i Slavonske te pitali gradsku upravu kane li što poduzeti i revitalizirati projekt denivelacije avenije, što je, prema mišljenju stručnjaka, jedan od važnijih zahvata koji se tiče smanjenja gužvi i sigurnosti na cesti, a iz mjerodavnog Ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost stižu optimistične najave. U tijeku je, kako doznajemo, definiranje prioriteta i izrada projektnih zadataka kako bi se za najopterećenija raskrižja pokrenula izrada izvedbene dokumentacije.
VEZANI ČLANCI:
– Za rekonstrukciju Zagrebačke i Slavonske avenije svojedobno su izrađena idejna rješenja za dionicu od Ulice Marijana Čavića do Puljske te za Slavonsku od raskrižja s Čavićevom do raskrižja s Ulicom Ljudevita Posavskog. U njima je predviđena rekonstrukcija pojedinih raskrižja, uključivši raskrižja kod Zelene tržnice i s Ulicom Kruge, kao i denivelacija Slavonske avenije na dijelu od Savske ceste do Ulice Hrvatske bratske zajednice – objašnjavaju u Gradu.
Dio posla denivelacije na trasi dugoj 13 kilometara već je odavno odrađen. Nadvožnjak prelazi Selsku, a desetljećima postoji i podvožnjak ispod Savske, kao i kod fontana. Odavno je sagrađena i petlja iznad Držićeve, a nešto su novijeg datuma nadvožnjaci iznad Heinzlove te Ulica Ljudevita Posavskog i Grada Gospića. Što onda preostaje? Odgovor je: četiri raskrižja. Redom od zapada prema istoku to su raskrižje s Marohnićevom na Vrbiku, problematično čvorište na Krugama, točka kod Zelene tržnice te raskrižje sa Čulinečkom, posebno značajno za stanovnike Dubrave.
Sve te točke trenutačno imaju semafore koji zbog nedovoljne propusnosti uzrokuju kilometarske kolone i zastoje koji gotovo da neutraliziraju denivelirana raskrižja. Na mukama su i lijevi skretači, a česti su i sudari koji Slavonsku godinama drže na vrhu neslavne liste prometnica s najvećim brojem nesreća.
Po pitanju realizacije preostalih denivelacija pak najdalje se došlo u slučaju projekta kod Zelene tržnice. Sva dokumentacija bila je izrađena, a 2022. raspisan je i natječaj za izvođenje radova. On je, međutim, propao, a pitanje je bi li i uspio jer je projekt vrijedan 26 milijuna eura uključivao izmještanje Zelene tržnice, što je izazvalo pobunu među prodavačima. Plan je bio natječaj ponoviti lanjskoga rujna, a rekonstrukcija je trebala biti gotova nagodinu. No, doznajemo da su u gradskom uredu povukli ručnu.
VEZANI ČLANCI:
Vrbik, Kruge, Čulinečka
– Zbog protoka vremena bit će potrebna novelacija izvedbene projektne dokumentacije koja je bila izrađena za denivelaciju Slavonske avenije kod Zelene tržnice – ističu. U kojoj će se mjeri projekt izmijeniti nije poznato, kao ni koliko će po novome iziskivati sredstava, no sigurno je da neće biti realizirano do 2025. kako je bilo zamišljeno.
Što se tiče slučaja Kruge, Čulinečka i Marohnićeva, dokumentaciju je tek potrebno izraditi ili novelirati. Riječ je o golemim projektima od kojih svaki stoji više desetaka milijuna eura, pri čemu je dobra vijest da se sredstva mogu tražiti u europskim fondovima, a loša da će realizacija svake od tih točaka trajati mjesecima i pritom uvelike ometati promet na ključnoj gradskoj aveniji. Usto su podvožnjak, nadvožnjaci i petlja koji već postoje prilično zreli za obnovu, a u međuvremenu, dok je projekt SBS stajao u ladici, pritisak vozila toliko se povećao i na paralelnoj Aveniji Dubrovnik te Vukovarskoj da prometna struka sugerira da je vrijeme i za njihovu denivelaciju.
VIDEO Tomašević o Baby Lasagni: 'Čestitam Marku i pozivam građane da dođu na prvo javno gledanje finala'
Gradski ured za promet se godinama pokazuje kao grupa nesposobnih uhljeba,to sve treba najuriti i dovesti stručne ljude jer promet je kolaps