Catering za cijelu obitelj, prijevoz, pa čak i namještaj za dom moguće je danas nabaviti s nekoliko klikova na mobitelu, no želite li iz Zagreba, primjerice, autobusom otputovati u Split, na raspolaganju su vam hodočašće do blagajne na kolodvoru ili “skrolanje” po web aplikaciji kolodvora, ručno upisivanje kreditne kartice i čekanje da kupljena karta stigne u vaš e-mail sandučić.
“Live” za 4 do 6 mjeseci
Trebala je, doduše, proći dvadeset jedna godina, ali zagrebački Autobusni kolodvor odlučio je ući u 21. stoljeće pa tako razvija naprednu mobilnu aplikaciju za prodaju karata s bilo kojeg Appleova ili Android uređaja. Raspisali su milijun i pol kuna vrijedan natječaj kojim traže tvrtku koja će njihovu ideju pretvoriti u stvarnost, a nakon potpisivanja ugovora s najjeftinijim ponuđačem, “live” bi trebala biti za četiri do šest mjeseci.
– Dolazi do pada broja prodanih karata pa je potreban razvoj novih modernih kanala – pojašnjavaju u Autobusnom kolodvoru zašto su se sad fokusirali na internet i pametne telefone pa ističu i osnovne funkcionalnosti buduće aplikacije koja zasad ima nekoliko radnih imena, Busticket, Findmybus ili BusScanner, sve uz dodatak by AKZ. Osim na hrvatskom, dostupna će biti na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku, a nudit će karte za čak 7000 postaja u 34 zemlje i na dva kontinenta, Europi i Sjevernoj Americi. Da bi kupio kartu, putnik može i ne mora biti prethodno registriran, premda za one koji naprave svoj korisnički račun postoje dodatne pogodnosti, poput spremanja kupljenih karata, učitavanja fizičkih karata barkodom ili unosom broja, naprednog pretraživanja... No u svakom će slučaju biti potrebno unijeti bankovne podatke i email jer će nakon kupnje karte dolaziti, osim na aplikaciju, i u elektronički inboks.
– Bit će i informacija o mogućnosti presjedanja te korištenju različitih prijevoznika da bi putnici došli do željenog odredišta – nabraja dalje pogodnosti aplikacije voditelj Holdingove podružnice Autobusni kolodvor Luka Grabušić, a kao važan bonus ističe i to da će se preko nje moći rezervirati i povratne karte.
– To je važno jer se takva rezervacija može napraviti uglavnom samo na kolodvorima ili u agencijama. Primjerice, između Zadra i Dubrovnika ima gotovo 70 stanica, a rezervirati kartu možete samo na desetak mjesta – kaže Grabušić.
Aplikaciju za kupnju karata za iPhone i Android radi i ZET, no kad će profunkcionirati nitko ne zna, pa ni oni u ZET-u. Evo, samo što nije, govore u ZET-u još od 2017., kad je javnim natječajem za njezin razvoj odabrana tvrtka KING ICT, i to za otprilike dva milijuna kuna. Sad nam kažu da je prije puštanja u rad potrebno obaviti “dodatne modifikacije i dorade tehničkih segmenata elektroničke naplate prijevoza”.
Kao “prepaid” bon
– Putem aplikacije korisnici će moći kupiti pojedinačne karte, kao i mjesečne i godišnje kupone, a također će biti moguća registracija aktivne karte pri presjedanju u drugo vozilo – objašnjava ZET-ov glasnogovornik Domagoj Zeba i dodaje da će putnici morati prije toga izraditi korisnički račun koji će zatim, poput prepaid bona, puniti novcem. Trebaju li kupiti i mjesečni ili godišnji pokaz, govori Zeba, trebat će prvo svratiti do ZET-ove naplatne kućice, gdje će morati svoj kupon povezati s računom na aplikaciji.