Ivica Lovrić, bivši dugogodišnji pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, šport i kulturu koji je tu dužnost obnašao za vrijeme vlasti pokojnog gradonačelnika Milana Bandića da bi zatim promjenom vlasti u metropoli i dolaskom Tomislava Tomaševića u fotelju gradonačelnika, Lovrić ostao zaposlen u Gradskoj upravi na plaći savjetnika gradonačelnika kojeg je dok je bio na funkciji prijavljivao sudovima te javno istupao protiveći se politikama nove vlasti.
Po isteku mandata, Tomašević je otpustio Lovrića koji je preselio u skupštinske klupe u klubu Stranke rada i solidarnosti na čijoj je listi izborio mandat. Odatle se nastavlja baviti zagrebačkom politikom, a u posljednjem priopćenju koje je uputio u javnosti, komentira nedavna poskupljenja. Priopćenje prenosimo u cijelosti:
- Od 1. siječnja 2023. godine uveden je euro kao službena valuta u Republici Hrvatskoj. Svakodnevno svjedočimo povećanju cijena, pod utjecajem inflacije, ali i zbog konverzije kuna u euro. Iznimka nije niti Grad Zagreb, gradske ustanove i komunalna poduzeća.
Još u listopadu 2022. godine odvoz komunalnog otpada je kroz „novi model“ odvoza otpada poskupio do 200% te je najavljeno drastično poskupljenje vode.
Od 1. siječnja 2023., a zlorabeći konverziju u euro poskupljenja se nastavljaju. Primjerice parkiranje u II. zoni s 5,00 kn poraslo na 5,27 kn, a izrada članske iskaznice u knjižnicama Grada Zagreba porasla je s 20,00 kn na 22,60 kn.
Također, a nevezano uz konverziju eura došlo je do drastičnog poskupljenja usluga Zagrebparkinga gdje su pojedine usluge poskupjele više od 200%. Primjer toga su povećanja, ne samo cijene sata parkiranja u javnim garažama sa 7,00 kn na 12,06 kn, već i cijene mjesečnih karata za parkiranje u javnim garažama. U garaži Tuškanac cijena mjesečne karte povećana sa 500,00 kn na 1.002.,09 kn što iznosi povećanje cijena od 100,42%.
U garaži Gorica cijena mjesečne karte povećana je sa 250,00 kn na 753,45 kn. Postavlja se pitanje opravdanosti tolikog poskupljenja cijena usluga Zagrebparkinga, za koju je suglasnost dao i sam gradonačelnik Grada Zagreba. Najveći trošak u funkcioniranju garaža predstavlja električna energija čiju cijenu Vlada Republike Hrvatske subvencionira.
Upravo ova mjera Vlade je i donesena s ciljem da se zaustavi podizanje cijena roba i usluga koje bi dodatno opteretile ionako visoko rastuće životne troškove građana.
Frapantna je i činjenica da je na krovu javne garaže Gorica prije godinu i pol dana postavljena solarna elektrana koja može proizvoditi 50% godišnje potrošnje električne energije u ovoj garaži. Međutim, od dolaska na vlast Tomašević nije pustio u rad ovu elektranu.
Povećanje cijena usluga parkiranja u garažama opravdava se izgradnjom novih garaža, međutim projekata za izgradnju novih javnih garaža nema.
Važno je istaknuti i to da u Gradu Zagrebu postoji 460 aparata za naplatu parkiranja od kojih čak 360 nije u funkciji niti su pripremljeni za prihvat eura. Samim time dolazi do značajnog gubitka prihoda Zagrebparkinga jer se isti ne mogu koristiti.
Primjer još jednog ekstremnog poskupljenja je i novi namet za ugostitelje koji od 01. siječnja 2023. godine zakup terasa plaćaju 800% više!
Dok se građani drastično opterećuju, podsjećam da je gradonačelnik Tomašević 1. rujna 2022. godine bogatim teleoperaterima snizio naknadu za korištenje DTK mreže i druge komunalne infrastrukture u vlasništvu Grada Zagreba za 31%, a isti ti teleoperateri ovih dana najavljuju poskupljenje svojih usluga građanima zbog inflacije.
Dakle, dok gradonačelnik privatnim korporacijama koje su pretežno u stranom vlasništvu snižava cijenu korištenja gradskih resursa istovremeno povećava namete građanima Grada Zagreba, već ionako opterećenima iznimno visokim životnim troškovima - poručuje Lovrić.
>> VIDEO: Najbolji grad za život je u našem susjedstvu: Provjerite i zašto je dospio na vrh
Ima li bar Mile povlaštenu kartu? Zna li se šta?