kvartovi nekad i sad

Maksimirskom je 1892. počeo voziti konjski tramvaj do parka Maksimir

Maksimirska cesta
12.02.2014.
u 08:43

Ususret izložbi Maksimir - povijest i kvartovski simboli, Muzej grada Zagreba, travanj, svibanj 2014.

Maksimirska cesta glavna je prometnica kvarta Maksimira. Kao smjer prvi put spominje se 1223. godine pod nazivom Velika cesta, tj. pod tim nazivom zabilježen je pravac koji je s istočne strane vodio u grad a kretao se smjerom današnje Maksimirske, Vlaške i Bakačeve ulice.

Trasirana je još u drugoj polovici 18. stoljeća kao put kočija prema Varaždinu, a zatim i kao pristup perivoju Maksimir, po kojemu je službeno dobila ime 1900. Počinjala je kao i danas, na Međašnjem trgu (tu je bila međa, granica grada, danas Kvaternikov trg).

Foto: Grgur Žučko/PIXSELL

Foto: Grgur Žučko/Pixsell

U 19. stoljeću uz nju su se počele graditi kuće, a potkraj stoljeća obrtnici i trgovci podižu manje kuće, koje su tijekom idućeg stoljeća zamijenile trokatnice i četverokatnice. Cestom je 1892. počeo voziti konjski tramvaj do okretišta pred ulaznim vratima parka Maksimira, što je tada bila krajnja istočna točka, a 1911. i električni tramvaj. Kao gradska cesta sagrađena je od Kvatrića do Svetica i Bukovačke ceste.

Na tom potezu, na broju 4, 1932./3. podignuta je modernistička stambena trokatnica prema projektu Mladena Kauzlarića i Stjepana Gomboša. Na sjevernoj i južnoj strani zgrade su s trgovinama u prizemlju i stanovima na katovima. Na sjevernoj strani, ograđena, s vrtom, nalazi se slobodno stojeća zgrada Schwarzova doma, danas objekt Hrvatske vojske. Na ovom potezu treba istaknuti i stambeni toranj Slavka Jelineka sagrađen 1978.

Širenje granica grada prema istoku možemo pratiti i kroz pomicanje mitnice koja se od Međašnjeg trga premješta na križanje Bukovačke i Maksimirske, a zatim postupno 1930-ih počinje se pomicati na sam kraj Maksimirske ceste. Maksimirska cesta nakon križanja s Bukovačkom dalje prolazi južnom granicom perivoja Maksimir i uz stadion Dinama te završava kod okretišta tramvaja u Dubravi.

>>Od blata do asfalta – u samo četiri godine Bukovac dobio novo lice

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije