Kada čujete da je netko izradio novu igru, na što prvo pomislite? Većina vjerojatno na videoigru koja se može preuzeti na nekoj popularnoj platformi, no ovoga puta riječ je o društvenoj igri. Takve su posljednjih godina prava rijetkost, a još su rjeđe društvene igre za djecu koje su osmislila – djeca. I po tome je posebna GIRI Game, koja se sada natječe u svjetskoj konkurenciji na Kickstarteru.
Pravila “brusili” stručnjaci
To je igra pripovijedanja s elementima mozgalice. Cilj je pomoću crteža čiji su autori djeca u tri minute ispripovijedati priču, a da se ne zbunite. Igrači izvlače kartice o likovima, predmetima, mjestu i vremenu radnje pa “slažu” priču, a drugi timovi, zezalice, upadaju im u riječ. A uz pomoć djece, ali i niza stručnjaka, izradila ju je mama iz Zagreba. Njezino je ime Sanja Ljubičić i po zanimanju je bankarica što, priznaje, nije baš srodno “novom poslu”. Ideja se pak, ističe, rodila iz želje da se zbliži s troje svoje djece.
– Tražila sam najadekvatniji način da im prenesem poruke koje im želim reći i činilo mi se da su priče izvrstan most koji trebamo prijeći da se zbližimo. Pročitala sam im na tisuće bajki, a onda je naše srednje dijete, Vida, predložila da počnem izmišljati priče jer su mnoge već naučili napamet. Ona bi nešto nacrtala ili bi mi rekla o čemu da pričam, a ja bih morala smisliti bajku.
U međuvremenu je i najmlađe dijete počelo dobacivati pojmove koje je htjelo uvrstiti pa sam shvatila da se moram jako koncentrirati ne bih li uspjela ispričati priču, a njima je to bilo urnebesno zabavno – govori Sanja Ljubičić.
Tu je već vidjela obrise igre, a prijatelji i okolina su je potakli da učini i nešto više. Pravila su brusili stručnjaci iz područja psihologije i pedagogije, dječja književnica i sportska sutkinja, kako bi osigurali da je sagledana sa svih aspekata važnih za pozitivan razvoj djece i njihovih kognitivnih vještina.
GIRI Game je potom i testiralo više od 300 djece iz 15 zemalja, a povratne informacije uključene su u konačnu verziju igre koja je usto stopostotni domaći proizvod, budući da je sve, od dizajna i tiska do torbe u koju ide kutija, izrađeno u Hrvatskoj. Cilj joj nije samo zabava nego i poticanje razvoja komunikacijskih vještina, mašte i emocionalne inteligencije, a pripovijedanjem priče sa zadanim elementima i suradnjom sa suigračima poboljšava koncentraciju i izražavanje misli. Otuda stiže i neobičan naziv.
– Giri na sanskrtu znači oblak, onaj koji izvire, a gira je jezik ili govor. Motiv oblaka predstavlja bezgranični svijet igre i mašte kroz koji se stvara priča – objašnjava Sanja Ljubičić.
U prva dva dana više od pola
Igra je nedavno postala i dijelom Kickstarter kampanje. Riječ je o online stranici na kojoj zainteresirani unaprijed kupuju proizvod dok god se ne skupi iznos dovoljan na izlazak na tržište. A samo u prva dva dana kampanje GIRI Game je skupio gotovo polovicu od potrebnih 12.500 dolara.
– Nadam se stoga da će igra nastaviti živjeti te da će mnoga djeca u njoj uživati – zaključuje Sanja Ljubičić.
>>> Pogledajte: Ljudi rođeni na ove datume, imaju veći vjerojatnost da će postati uspješni!
Učenje djece da drugima upadaju u riječ. Baš pristojno!