Ponosno se vijore, ali stvaraju i probleme. Za svakog manjeg nevremena ili tek nešto jačeg vjetra zastave koje su prije dva mjeseca, po nalogu gradonačelnika Milana Bandića, postavljene na svim ulazima u grad otkače se sa svojih jarbola, a na lokacijama gdje ih treba ponovo postavljati na neko vrijeme prekine se promet, što je Zagrepčane pomalo počelo živcirati.
Non-stop saniranje
– Radili su neki dan u Vukovarskoj i blokirali pola traka za skretanje u Miramarsku. Što se to uopće postavljalo ako se non-stop moraju sanirati – rekao nam je Zagrepčanin Miroslav Ivančić pa dodao kako „uopće ne sumnja da svaki taj popravak i on sam plati“. Prvo je kupljeno na tisuće zastava novcem Grada, kazao je, a sad i svaki izlazak na teren ljudi koji ih popravljaju iz blagajne je u kojoj se čuva porez i prirez Zagrepčana.
– Svaki izlazak na teren vozila s dizalicom, dnevnice za ljude koji ih popravljaju, pa izračunajte. A dnevno ih, na putu od kuće do posla, vidim na barem jednoj lokaciji – kazao je Ivančić. Sličnu teoriju njegovoj razvili su još prošlog tjedna i korisnici društvenih mreža. U Facebook grupi „I to je Zagreb“ Zagrepčane je također najviše zabrinulo tko plaća popravak trobojnica, ali i zastava Grada, koje su, uz hrvatske, postavljene diljem grada.
– Taj se novac mogao dati vrtićima – komentirali su jedni, dok su drugi čvrsto stali u obranu zastava, odnosno njihove sanacije. Najbolje bi bilo da se više ništa ne dira u ovom gradu, odgovorili su ekipi „protiv zastava“, već da se sve ostavi potrgano i nikakvo.
– Kad se ne radi, ne valja. Kad se radi, opet ne valja. Ne znam što i kako biste točno htjeli – rekli su oni koji nemaju apsolutno ništa protiv ni činjenice da je grad „okićen“ trobojnicama, a ni protiv toga da se one poprave u slučaju da ih ošteti vjetar. A ono što Zagrepčane najviše brine, trošak popravka, čini se, nula je kuna.
– Postavljanje i održavanje zastava iznos je koji je za njih bio predviđen u javnoj nabavi. Nema nikakvih dodatnih troškova – objasnio je Ivan Lažeta, direktor tvrtke Ši-La-Co, koja sanira svaku oštećenu zastavu. Kako je rekao Lažeta, djelatnici njegove firme svakodnevno pregledavaju stanje i popravljaju one koje su se odvojile od jarbola tijekom lošeg vremena. Intervencija na dan imaju otprilike pedeset.
Najgore poslije nevremena
– Ne znam točan broj jer ih poslije nevremena zna biti i više. Ali popravljamo i tijekom tjedna i za vikend, ima ih sad 2700 pa imamo posla s njima – rekao je Ivan Lažeta. Sedamsto ih je to više nego što ih je natječajem traženo prije dva mjeseca, a kako doznajemo iz Grada, broj je to zastava koje je Grad već imao otprije jer su postavljane u Vukovarskoj za sve važnije državne praznike. Tih sedamsto i sad stoji u Vukovarskoj, dok je dvije tisuće zastava Hrvatske i Zagreba postavljeno na Domovinskom i Jankomirskom mostu te Mostu slobode, na Sarajevskoj, Radničkoj, Jadranskoj, Slavonskoj, SR Njemačke i Aleji Bologne.
– Za njih potrošeno je 350 tisuća kuna iz proračuna, odnosno tek će biti potrošeno toliko jer u taj iznos ulazi i njihovo održavanje. Ako ih bude trebalo sanirati češće, opet ćemo raspisati natječaj i novi iznos bit će jasno vidljiv – rekli su u Gradu, iz kojeg doznajemo kako se zasad ne planiraju zastave na novim lokacijama po Zagrebu.
Svaki, i najmanji natječaj, je napravljen da se neki bandićev uhljeb nahrani. Naravno, ova firma je u Sesvetama. To je bandićeva baza, tamo je najviše "bandićevih milijunaša".