Cijene garaža i parkirnih mjesta jako rastu, za dvadesetak četvornih metara garaže u pojedinim zagrebačkim naseljima u manjim se gradovima može kupiti garsonijera. Cijene garaža u posljednjih nekoliko godina rasle su čak i više od cijena stanova, piše Forbes Hrvatska.
Arhitekti i urbanisti iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) potvrđuju kronični nedostatak slobodnih parkirnih mjesta za stanare u zapadnom dijelu Zagreba. Iako su prostornim planovima propisani određeni brojevi parkirališnih mjesta po stanu ili prostoru, često nedostaje dovoljan broj. Problemi se pogoršavaju na lokacijama gdje su planirani veći kompleksi zgrada s podzemnim garažama samo za stanare, ostavljajući nedostatak slobodnih mjesta za ostale građane.
Napominju i da se problemi pojavljuju kada parkirališna mjesta nisu obveza uz kupnju stana, pa ih stanari ne kupuju zbog visokih cijena. Čak ni iznajmljivači poslovnih prostora ne zakupljuju dovoljno parkirnih mjesta za svoje zaposlenike, što rezultira nedostatkom slobodnih mjesta za posjetitelje na javnim površinama.
Cijene garaža i parkirnih mjesta jako rastu. Za garažu od 22.5 kvadrata u novogradnji u zagrebačkoj Babonićevoj ulici traži se 65 tisuća eura, garaža od 15 kvadrata se u zgradama na platou na Savici prodaje za 35 tisuća eura, u novogradnji na Gajnicama isto toliko kvadrata garaže prodaje se po 32 tisuće eura, a isto toliko treba izdvojiti za 18 kvadrata podzemne garaže na Laništu, piše Forbes.
VEZANI ČLANCI:
Voditelj odjela investicija iz agencije za nekretnine Opereta Krunoslav Lisjak kaže kako opće trendove porasta cijena nekretnina prati i poskupljenje cijena parkirnih mjesta. Na nekim lokacijama cijene rastu i više od općeg trenda. Naglašava i kako su cijene garažnih mjesta rasle čak i više od cijena stanova.
"Cijene stambenih nekretnina proteklih godina u prosjeku su na godišnjoj razini rasle više od 17 posto, dok su cijene garažnih parkirnih mjesta rasle u prosjeku gotovo 20 posto", ističe Lisjak. Konkretno, pojašnjava, ako za kvadrat stana u novogradnji u širem centru Zagreba treba izdvojiti 4 tisuće eura, otprilike polovicu tog iznosa, 2 tisuće eura, izdvaja se za četvorni metar mjesta u garaži.
VEZANI ČLANCI:
Cijene rastu kod novogradnji, tumači Lisjak, zbog rastućih cijena zemljišta, troškova gradnje, novih dodatnih protupotresnih standarda, utjecaja podzemnih voda na nekim lokacijama, posebice ako se ide na razine ispod nivoa -2. Najviše cijene parkirna mjesta i garaže postižu u centru grada, a najskuplja su u rezidencijalnim četvrtima Tuškanac, Šalata i Medveščak. Cjenovno ih prate i okolica Kvaternikovog trga te Trešnjevka, gdje su veliki izazov gustoća naseljenosti i nedostatak parkirnih mjesta, tvrdi Lisjak.
Iz Zagrebparkinga najavljuju planove za rješavanje problema nedostatka parkirnih mjesta. U sklopu izrade tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i izgradnju prometnica, planiraju "supstituciju postojećih i izgradnju novih parkirnih mjesta", no ističu da će provedba ovisiti o planskim dokumentima i prostornim mogućnostima. Ipak, najavljuju pokretanje izrade tehničke dokumentacije za izgradnju garaže Klaićeva s planiranim kapacitetom od oko 800 parkirnih mjesta, kao dio programa izgradnje komunalne infrastrukture u Gradu Zagrebu za 2024. godinu.
VIDEO KBC Sestre milosrdnice kreće s novim radovima: Uklanjat će se bolnički dimnjak
Mou tražiti, pitanje je da li ce prodati.