"Tuškanac u gostima" svibanjski program privodi kraju prvim naslovom iz novog ciklusa "Moj jedini film". Riječ je o programu koji donosi dugometražna ostvarenja autora koji su režirali samo jedan takav film, a prikazivat će se jednom mjesečno u kino-dvorani MM Centra.
Ciklus će srijedu u 20 sati, otvoriti "Plastični Isus", jedini dugometražni film te ujedno diplomski projekt Lazara Stojanovića u kojem je glavnu ulogu ostvario Tomislav Gotovac. Kratko uvodno izlaganje o filmu održat će filmski teoretičar, kritičar i sveučilišni profesor Hrvoje Turković.
Prije javnog predstavljanja i kino distribucije film je bio zaplijenjen, a Stojanović je zbog "neprijateljske propagande" osuđen na tri godine zatvora. "Plastični Isus" u Jugoslaviji je prvi put javno prikazan tek 1990., dok je u inozemstvu godinu kasnije, na prestižnom festivalu u Montrealu, osvojio nagradu FIPRESCI međunarodne federacije kritičara.
POVEZANI ČLANCI:
Drama prati mladog underground filmaša i performera koji iz Zagreba dolazi u Beograd snimiti film, ali se umjesto toga upušta u neslavne ljubavne afere. Igrana radnja isprepliće se s dokumentarnim segmentima života u tadašnjoj Jugoslaviji, a poglavito onima vezanim uz studentske demonstracije kojima se zahtijevala vjernost izvornim komunističkim idealima te kritizirala vladajuća elita koja se otuđila od radničke klase.
Smatran jednim od posljednjih produkata "Crnog talasa“, film je do danas izvor brojnih kontroverzi. Naime, to je prvi jugoslavenski film s prizorom golog muškarca i muško-muškog poljupca. Od kultnih figura u njemu se uz Gotovca pojavljuje Vukica Đilas, kći disidenta Milivoja Đilasa, kao i proslavljeni kazališni redatelj Ljubiša Ristić čije je vjenčanje postalo sastavni dio filma.
"Plastični Isus" je provokativan spoj sovjetske avangarde i američkog undergrounda, a u kolažiranju igranih elementa s arhivskom građom oslanja se na rad Dušana Makavejeva. Iznoseći jednu od najzanimljivijih priča 70-ih godina prošlog stoljeća, film se percipira kao svjedok društveno-političkih okolnosti i žrtva slabih umjetničkih prilika jugoslavenske kinematografije takozvanih olovnih godina.