Iako je najavljivano da će se nakon dovršetka Jadranskog krenuti u obnovu Mosta slobode, njegova će sanacija, kako smo pisali, početi tek krajem 2025., a u međuvremenu su nam iz gradske uprave odgovorili i zašto. – Prije pokretanja obnove potrebno je izvršavanje određenih predradnji. Naime, zbog izmjene nekih pravilnika i zakona postojeći projekt središnjeg lučnog dijela mosta te prilaznih vijadukata nužno je novelirati.
U tijeku je ishođenje posebnih uvjeta na tehničku dokumentaciju te korekcija troškovničkih stavki zbog velikog porasta cijene građevinskih materijala – poručili su. Pokrenut će se potom i javna nabava, a istovremeno će pripremati i dokumentaciju za sanaciju Mosta mladosti, koji bi trebao doći na red 2027. Tada će Novi Zagreb opet ostati bez tramvaja, i to na 18 mjeseci, koliki je rok za obnovu.
– Troškovi do sada, kao i procjena za buduće radove za sva tri mosta, su više od 51 milijun eura, s tim da su neki još u fazi projektiranja pa iznos nije konačan. Pritom je oko 8,1 milijun eura sufinancirano iz Fonda solidarnosti – odgovorili su nam iz Grada. A kako ne bi u isto vrijeme imali dva velika gradilišta u blizini, dogodine planiraju raskopati petlju na Držićevoj, točnije krak na trećoj razini kojim se po Slavonskoj iz smjera istoka spušta prema Novom Zagrebu. •