Komunalije na internetu

Na e-račune prešlo 35.000 ljudi, u trendu je i online očitanje jer se plaća samo potrošeno

računi
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/4
10.08.2016.
u 00:49

Zagrepčanima se nude i razne internetske aplikacije s pomoću kojih mogu svakog mjeseca dojavljivati stanje brojila, pratiti potrošnju i uplate

Iako Zagrepčani još većinom prakticiraju papirnate račune koje nakon uplate čuvaju kao dokaz da su trošak zaista i podmirili, njih 34.729 odreklo se tiskanih uplatnica pa ih svaki mjesec, umjesto u poštanski sandučić u kući ili zgradi, dobivaju u e-pretinac. Riječ je o jedinstvenom računu za usluge Zagrebačkog holdinga, odnosno za vodu, odvoz smeća, komunalnu naknadu i pričuvu, koje primaju putem državne usluge e-građani, a nakon primitka plaćaju internet bankarstvom.

Najamnina za gradski stan

Zanimljivo je da je broj korisnika koji ne žele tiskane račune u posljednje dvije godine povećan s četiri tisuće na sadašnjih gotovo 35.000 od ukupno 380.000 korisnika. No, osim samog zaprimanja digitalnog umjesto papirnatog računa, Zagrepčanima se nude i razne internetske aplikacije s pomoću kojih mogu svakog mjeseca dojavljivati stanje brojila, pratiti potrošnju i uplate te tako izbjeći akontacijske rate i plaćati samo stvarnu potrošnju. Ujedno mogu pratiti eventualne dugove kako ih jednoga dana ne bi iznenadila ovrha.

Foto: Večernji.hr / Screenshot

Takve aplikacije nude Vodovod, Plinara i HEP, a Holding ima i posebnu aplikaciju komunalno@web, gdje korisnici mogu provjeriti uplate i dugove za odvoz smeća, komunalnu naknadu, pričuvu ako ju plaćaju preko GSKG-a, ali i najamninu ako su u zakupu gradskog stana.

– Već dvije godine svakoga mjeseca dojavljujem stanje plinskog i električnog brojila pa mi šalju račune prema stvarnoj potrošnji. Prijava na aplikacije nije teška i jedino je važno voditi računa krajem mjeseca kada treba dojaviti stanje – kaže Zagrepčanka koju smo sreli u Holdingovu centru za korisnike. Na kompletan prelazak na e-račune još se nije odlučila jer ne koristi internetsko bankarstvo, no uslugu svakako podržava.

Podsjetnici za termine

Prema podacima iz Vodovoda, njihovu uslugu Moj ViO koristi 27 tisuća građana koji na taj način i dojavljuju stanje vodomjera te pregledavaju račune i uplate. Veći postotak korisnika koji se koriste internetskim uslugama ima Gradska plinara.

Foto: Večernji.hr / Screenshot

Njihovu uslugu Moj račun od 304 tisuće korisnika upotrebljava njih 46.800. Od tog broja, 42.000 korisnika i dalje prima svakog mjeseca tiskane račune, no za 4800 njih šalju se i na mail.

– Početkom ove godine puštena je u produkciju i personalizirana dojava stanja plinomjera korisnika web i mobilne aplikacije Moj račun uz mogućnost odabira zaprimanja potvrde o dojavljenom stanju i podsjetnicima o terminima dostave sljedećih očitanja plina – kažu u Plinari.

Foto: Večernji.hr / Screenshot

Dodaju da im je cilj omogućiti kupcima plina da dobivaju što točnije račune i plaćaju prema stvarnoj potrošnji pa tako planiraju opsežniji projekt po kojemu bi se s kupcima akontacijskog sustava sklapao ugovor o samoočitanju plinomjera. Na osnovi njega, korisnik bi dobivao mjesečne račune za potrošeni plin i to poštom ili elektronički.

– Zakonom je regulirano da distributer godišnje mora očitati plinomjer samo dvaput, a da se za ostala razdoblja obavlja procjena potrošnje plina i temeljem te procjene izdaju akontacijske rate, što nam je cilj svesti na minimum – ističu u Plinari.

Ključne riječi

Komentara 3

ZA
zambezi
07:54 10.08.2016.

Al se npr. Brunata, lijepo bogati za daljinsko očitavanje razdjeljnika,a razdjeljnici uvedeni da što manje račune za grijanje plaćamo! A samo im naše kućanstvo godišnje da 209 za famozno očitanje,daljinsko naravno! Sramota.

VI
Vito
07:03 10.08.2016.

Prije nekoliko godina sam vidio izvod jednog od e-računa banke. ________ Postoje li i dalje na tom računu rubrike - održavanje e-računa 20 kn ---- transakcija po računu 5 kn _________ Naime, uplata na "šalteru" je "besplatna", ali račun banka naplaćuje redovno svaki mjesec, a naplaćuje i svaku transakciju koju rade sama računala. _______ Tako da je do prije godinu, dvije, banka za e-bankarstvo po računu godišnje uzimala minimalno 20kuna X 12 mjeseci = 240 kuna, naravno za svako plaćanje ili uzimanje novca s tog ačuna banka si je uzimala određenu količinu kuna na za potrebe "usluge". _______ Ako je točno da banke to više ne naplaćuju, onda može biti i točno da e-bankarstvom plaćate isključivo onoliko koliko ste potrošili. _____ U suprottnom plaćate bankarske usluge, umjesto što ste te iste usluge plaćali na "šalteru". _____ Na žalost, ovdje se ne može saznati istina, već samo poluistina, no to je i normalno s takvim javnost/novinarima

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije