Gužve u prometu stvarale su se jučer dok su na raskrižju Jukićeve ulice i Savske ceste u Zagrebu bili parkirani kamioni i drugi radni strojevi koji su iskopali krater posred ulice. Ovoga puta nije riječ o puknuću cijevi ili nekoj nedaći, već o ugradnji podzemnih spremnika što su još od uvođenja novog modela za otpad u listopadu prošle godine najavljeni u centru grada.
Podsjetimo, krajem kolovoza na 37 lokacija u centru počelo je postavljanje sustava podzemnih spremnika, najavio je gradonačelnik Tomislav Tomašević. Postavljat će ih zajednički Holdingove podružnice Čistoća i Zagrebačke ceste, o čemu će se sutra glasati na Skupštini. A još dva pokazna sustava iz pilot-projekta postavljaju se idući tjedan, dodao je Tomašević.
Spremnici stižu, kako piše u dokumentaciji, u mjesne odbore "Stjepan Radić", "Petar Zrinski", "Andrija Medulić", "Mimara", "Tuškanac", "Gornji grad", "Cvjetni trg", "Kralj Petar Svačić", "Nova Ves", "August Cesarec", "Zrinjevac", "August Šenoa", "Medveščak", "Ribnjak", "Hrvatski narodni vladari", "Knez Mislav", "Nadbiskup Antun Bauer" i "Petar Krešimir IV" te na Britanski trg. Čim se postave, naglasio je gradonačelnik, korisnici će dobiti karticu s čipom, a u njihovim se ulicama ukida model s iznošenjem plavih vrećica ispred vrata koji je trenutačno na snazi.
A o Komopu, odabranoj tvrtki koja je dobila posao s podzemnim spremnicima vrijedan 1,7 milijuna eura, puno se pisalo. Najprije je koncem lanjskoga rujna nekima bilo sumnjivo što se na natječaj raspisan u lipnju javila samo ta tvrtka, a dva mjeseca poslije postupak javne nabave je poništen jer Komop nije dokazao da ima sve potrebne certifikate, što je usporilo ugradnju za još pola godine. Za saborskom se govornicom na slučaj ovoga tjedna osvrnuo i Davor Bernardić iz Socijaldemokrata, koji smatra da je natječaj namješten tako da se pogoduje Komopu. Tomašević je pak odbacio te navode, rekavši kako je natječaj poništio upravo Grad kako bi se spriječila svaka mogućnost pogodovanja.
– Prije postupka javne nabave Holding je naručio analizu natječajne dokumentacije od treće, neovisne strane, odnosno Fakulteta strojarstva i brodogradnje kako bismo se uvjerili da zadovoljavaju sve standarde – kazao je.