zaštita za putnike

Nadstrešnice su skupe pa ih još nemaju sve stanice

Nove nadstrešnice
Foto: Patrik Macek/Vecernji list
1/2
05.10.2014.
u 16:24

Podsljeme na 80 stanica nema nadstrešnica, a četvrt ih financirati sama ne može

Diljem grada ZET-ovi tramvaji i autobusi zaustavljaju se na oko četiri tisuće stajališta, od kojih najveći dio još nema uređenu nadstrešnicu pa putnici vozila čekaju na vjetru, kiši...

Njihova gradnja ide sporo najviše zbog visoke cijene, jer jedna nadstrešnica košta od 70 do 100 tisuća kuna, a do početka zime Grad ih planira postaviti na 31 stajalištu i za to platiti 2,3 milijuna kuna.

– O prioritetima u gradnji nadstrešnica odlučuje se na osnovi broja putnika i mogućnosti da nadstrešnica bude postavljena – kazao je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.

Od stakla i inoksa

Nove nadstrešnice bit će kao i sadašnje, od inoksa i velikih staklenih površina, s klupom i košem za smeće.

Krešimir Kompesak, predsjednik gradske četvrti Podsljeme, kazao je da su prošle godine dobili naputak iz Grada da popišu sve stanice bez nadstrešnica.

– U našoj četvrti na oko 80 posto stanica nemamo nadstrešnice, a građani ih traže. Planirali smo ih financirati iz malih komunalnih akcija, no u Gradu su nam kazali da taj projekt vode oni – kazao je Kompesak. Vozač autobusa ZET-a i sindikalac Ilija Tadić kaže da dvije trećine od 4 tisuće stajališta otpada na ona autobusna.

Istraživao i USKOK

–Oko 60 posto stanica su stajališta na kolniku, a 40 posto ugibališta, odnosno prave stanice. Većina ugibališta ima i nadstrešnice, dok je 60 posto stajališta bez njih - pojasnio je Tadić.

Velik je problem, kaže, njihovo loše postavljanje pa tijekom kiša vozila zapljusnu putnike.

Podsjetimo, zbog prijašnje gradnje nadstrešnica USKOK je pokrenuo istragu protiv bivšeg gradskog pročelnika za izgradnju grada Davora Jelavića. Terete ga da je sa suradnicima preplatio poslove tvrtki Gamont za gradnju temelja te da su posao izrade 600 nadstrešnica od 58 milijuna kuna dali Gredelju, za što su uzeli podizvođača.

Grad inače planira uskoro premjestiti i autobusno stajalište kod fontana, na istočnoj strani Ulice Hrvatske bratske zajednice u smjeru centra grada. Ondje je stanica na kolniku te usporava promet i ugrožava sigurnost vozila i pješaka. Autobusi koji idu prema Glavnom kolodvoru stajat će ubuduće tako ispred dvorane Lisinski, a stajalište za one prema Autobusnom kolodvoru nalazit će se ispred Palače pravde u Vukovarskoj.

>>Gradska uprava osigurava skupe nadstrešnice od poplava

>>Građani zadovoljni: Bit će to dobra zaštita od kiše i snijega

Komentara 19

Avatar commentator
commentator
22:01 05.10.2014.

Koji pajaci idu raditi te kučice sa prozirnim stklom kao krov? Pa moraš stvarno biti zaposlen tamo samo po partijskoj liniji da napraviš tako što. Tako da po lijeti i vručini jadni putnici nemaju nikakvu zaštitu od sunca. Umjesto da krovove stave od vrlo tamnog stakla, oni im daju prozirno. Kao da su dizajnirane za francusku guajanu gdje je Mc Queen gulio kaznu zajedno sa Dustinom Hofmanom u filmu Papillon, tako da zatvorenici moraju stajati za kaznu u tim kučicama pod najvećim suncem i bez hladovine. Nadajmo se da će barem gradsko zagađenje priteći u pomoć jadnim putnicima i smogom brzo zamazat krovove, ali i tada bojim se da će se naći biseri koji će narediti čišćenje tih krovova "kako bi Zagreb bio lijepši."

UI
uvijek i sve
18:42 05.10.2014.

Hrvatski izraz su postaje, a ne stanice. Stanica je u našem jeziku označava nešto drugo.

FR
frabrne
06:56 06.10.2014.

Zanima kaj u tome košta 100 000 kuna, pa kod mene za te novce kupiš "manju" kuću ~80 m2 i s barem 3000 m2 okućnice. A za malo više od tri takve stanice (30 000 eura) kuću od 200 m2 stambene površine, 300 m2 gospodarskih zgrada, 1500 m2 dvorišta (1000 m2 ako se oduzme izgrađeni dio) i s cca 9000 m2 poljoprivrednih površina (vočnjak, oranica i livada) koje s dvorištem čine jednu cjelinu. A ne živim u nekoj zabiti, selo ima DSL, gradski vodovod, plin a u pripremi je i izgradnja kanalizacije, ravnica, sve ulice asfaltirane

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije