Jedan na prometnom znaku kod HNK, pa još jedan na stupu javne rasvjete, zatim dva na ogradi na Cvjetnom, četiri na stupićima s putokazima na samom Trgu bana Jelačića… I tako unedogled. Na svakom koraku u centru, pa čak i na mjestima gdje je natpisima to izričito zabranjeno, može se zateći nepropisno privezan bicikl. I dok je jedan dio građana ljutit na same vozače, iz Sindikata biciklista upozoravaju da Zagrebu i dalje nedostaju prava parkirališta za bicikle.
Najkritičnije u Petrinjskoj
– Kada netko na prvu pogleda kartu gdje se bicikli mogu ostaviti, izgleda ok. No u većini je slučajeva riječ o jednom ili dva stalka koji su uvijek puni. Iznimka je novouređeno parkiralište kraj Arheološkog muzeja za 38 bicikala, no bicikli vezani za ograde dokaz su da i dalje nema dovoljno mjesta – poručuju iz Sindikata biciklista te upozoravaju da bi prema Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi svaka zgrada javne namjene trebala osigurati primjeren broj parkirališta za bicikle, a to trenutačno nije tako.
– Iako se po biciklističkoj infrastrukturi ne možemo uspoređivati s gradovima poput Amsterdama i Kopenhagena i ne trebaju nam tako velika parkirališta, oni bi nam trebali biti uzor. Tamo se svako malo mogu vidjeti golema i odlično uređena parkirališta – objašnjava Marko Stančec iz Sindikata biciklista te dodaje da nije poenta napraviti jedan uređen parking, nego bi se oni trebali nalaziti na svakom frekventnom mjestu. Ipak, ima i pozitivnih primjera, pa tako izdvaja manje natkriveno parkiralište iznad garaže na Langovom trgu, uređenje parkirališta za bicikle u garaži Tuškanac i ukidanje parkirnih mjesta za automobile zbog uređenja parkirališta za bicikle kod HNK. Najkritičnije točke su pak Petrinjska te sam centar oko Jelačić-placa, poput Europskog trga.
– Treba pohvaliti Grad i da je nakon godina naših apela prestao postavljali štetne spirale za privezivanje bicikala na kojima se savijaju kotači i gotovo su neupotrebljivi – napominje Stančec te ističe da bi idealni parkinzi bili nešto veći kapacitetom, natkriveni i s videonadzorom.
– Nisu bicikli od šećera, ali stalno ostavljanje na kiši im smeta, a i sjedalo se smoči, svjedoče tome razne kombinacije zaštite s plastičnim vrećicama – kaže Stančec.
Više bicikala, ugodniji život
Iz Sindikata smatraju da njihovi zahtjevi nisu preambiciozni. Dovoljno je, kažu, vidjeti koliko mjesta za automobile ima u središtu. Pa iako ideja najprije zvuči sasvim logično i većina je podržava, ima i onih Zagrepčana koji se ne slažu potpuno s njom.
– Da stave i stotinu tih parkirališta, uvijek će se naći netko tko će svezati bicikl za stup. Evo, barem 10 praznih klamerica kod HNK-a, a bicikl je opet vezan za stup 20 metara dalje. Ljudima se ne da hodati do tih parkirališta, nego se žele dovesti točno do ulaznih vrata – ističe umirovljenica Štefica Jurić. Student Ivan Mladić smatra pak kako nije nužno da se biciklom dođe, primjerice, do samog Trga bana Jelačića.
– To ne mogu ni auti. Mogli bi svi ostaviti bicikle na nekom uređenom parkingu u blizini i onda prošetati do Trga – zaključuje. No Marko Stančec iz Sindikata poručuje kako je jedna od glavnih prednosti bicikla što se može doći od točke A do točke B.
– Cilj je povećati broj biciklista, a ne smanjiti ga. Povećanje broja biciklista znači manje gužve, manje zagađenja, manje štete na prometnicama i u konačnici ugodniji prostor za život – kaže.
Autor Stela Lechpammer -- na mjestima gdje je natpisima to izričito zabranjeno ::::: ??????? __ Molim lijepo autora da nam ozbiljo prikaže sliku sa znakom zabrane parkiranja bicikala bilo gdje u Zagrebu. __ Slika koja prikazuje tekst na kojem netko moli da ne parkira bicikle uz ogradu je u "najmanju ruku" smiješna iz barem jednog raloga - uz ogradu je postavljen "kotačolomac" u kojeg naivci gurnu kotač pa kad bicikl padne potrga kotač, a "gradonačelnik" to ne želi platiti. __ Uz to nigdje nema pravog znaka zabrane parkiranja bicikala, već samo zabrane vožnje biciklom po određenom prostoru. __ Dodat ću tome kako u zagrebu postoji inovator koji je izvoznik "parkirališta za bicilke" u svijet, ali ga u Zagrebu ne žele koristiti zbog očite gluposti onih koji dopuštaju "trgače kotača" i olakšavaju kradljivcima bicikala posao, jer imaju očiti "proviziju od postavljanja" "trgača kotača".