Remetinečki je rotor prema planu zatvoren početkom studenog, no promet unatoč gužvama koje se stvaraju ipak teče koliko-toliko normalno po novouređenim pristupnim cestama. Svi automobili koji u Zagreb dolaze s juga preusmjeravaju se na proširenu Riječku koja je sad jednosmjerna u smjeru Jadranskog mosta. Za suprotni je smjer uređena sasvim nova cesta uz nasip, isto kao i uz Aveniju Dubrovnik. Napravljeni su i dodatni rotori na Kajzerici te je prilagođena regulacija prometa u Trnskom i Savskom gaju kako ne bi dolazilo do kolapsa u tim kvartovima. Svi su sretni i zadovoljni, no možda u nekom drugom paralelnom svemiru. Jer je u ovome već kraj studenog, prvi je zadani rok prošao prije gotovo mjesec dana, remetinečki rotor nije ni blizu najavljenog zatvaranja, a obilazne prometnice koje su trebale smanjiti kolaps izgledaju u najmanju ruku kaotično.
Kopaju od srpnja
Od svih pomoćnih cesta koje su trebale biti gotove još krajem listopada za sada je djelomično završena tek – jedna. Riječ je o novoizgrađenoj cesti uz savski nasip koja je produžetak Ulice Vice Vukova te od Laništa vodi do trgovačkog kompleksa uz rotor. Drugi dio te ceste koji bi trebao voditi do Kajzerice još nije pušten u promet iako je asfaltiran, no očigledno je da tu ima još puno posla. Zemlja je, naime, još uvijek raskopana, kameni blokovi i cijevi stoje uokolo…
Ta je cesta još u dobrom stanju u usporedbi s raskopanom Riječkom, a ni nova cesta uz Aveniju Dubrovnik ne izgleda kao da će uskoro biti spremna za vožnju. Stoga se građani pitaju hoće li posao koji zajednički rade tvrtke Tigra, Kamgrad, Hidroelektra niskogradnja i Div grupa uistinu biti gotov do početka 2020. kako je prvotno najavljeno. Činjenica je da su iz Grada već na početku radova napomenuli da su planirani datumi u pojedinim etapama “klizni” budući da je teško predvidjeti sve situacije na gradilištu i vremenske uvjete, no građani su ipak skeptični zbog već trećeg pomicanja roka samo za otvaranje pristupnih cesta na kojima se radi još od srpnja, a prema najnovijim informacijama trebale bi biti gotove u siječnju.
– U građevinu se ne razumijem, ali logika mi govori da bi pristupne ceste na običnim livadama trebalo biti najjednostavnije napraviti. I vrijeme je bilo dobro pa, ako već s tim toliko kasne, novi rotor nećemo dočekati godinama – govori samo jedan od sumnjičavih građana. No njih spremno demantiraju radnici. Iako nevoljko i veoma šturo govore o radovima, požalili su nam se da ih se u javnosti nepravedno optužuje za sporo izvođenje radova.
Pogledajte i galeriju - Zbog ovoga su Zagrepčani najviše ludili, no pravi kaos tek slijedi:
– To što nekome nešto izgleda jednostavno, ne znači da tako i jest. Mi nailazimo na razne situacije koje se nisu mogle predvidjeti dok su se radovi planirali i one nas usporavaju. Gradilište je veliko, nas mnogo radi punom parom i nije nam lako – govore oni koji rade na rekonstrukciji vrijednoj 300 milijuna kuna.
Semafor radi 10 sekundi
Iako im se praktički kopa ispod prozora, stanovnicima Kajzerice, Laništa, Savskog gaja, Trnskog i okolnih kvartova najmanje je važno kojim tempom napreduje kopanje i kada će biti gotovo. Oni su, kaže, svjesni, da su u dogledno vrijeme osuđeni na radove i stoga im je manje važno hoće li oni trajati mjesec dana dulje ili kraće. Bitnije im je da im je za to vrijeme život koliko-toliko organiziran, a sada baš i nije tako.
Udruga “Za kaj? Za Kajzericu!” upozorava da je već izgradnja pristupnih cesta izazvala pravi prometni kolaps te su se nanizali problemi koji bi se zapravo lako mogli riješiti kada bi netko imao sluha za to. Tako se, primjerice, veliki prometni čep stvara na Aveniji Dubrovnik kod skretanja za Kajzericu prije Velesajma. To je sada jedan od rijetkih prohodnih ulaza u kvart, no semafor tamo nije prilagođen novoj situaciji pa zeleno svjetlo koje propušta automobile na Kajzericu traje svega – 10 sekundi.
Pogledajte video radova na rotoru:
Stela, zasuci rukave i radi s njima. Lako je drkat po tipkovnici u toploj sobi bas kao ja sada.