Doznali smo detalje

Nove tramvajske linije u Zagrebu: Gradit će se u dvije etape, u prvoj 3700 metara pruge

Zagreb: Spremnište tramvaja u Mandlovoj ulici
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
1/10
01.08.2023.
u 07:45

Za 3700 metara dugu trasu od Zvonimirove do Savišća u tijeku je izrada projektne dokumentacije.

Iako je obećanje staro više od desetljeća, a projekt postoji već sedam godina, napokon se dogodio pomak po pitanju gradnje novih tramvajskih trasa u metropoli. Tračnice bi se uskoro, prođe li sve u redu, mogle polagati u Heinzelovoj. Naime, završen je otvoreni postupak javne nabave za izradu projektne i tehničke dokumentaciju za novu dionicu dugu 3700 metara koja će se protezati od Ulice kralja Zvonimira, Heinzelovom i Radničkom ulicom do okretišta u Savišću.

Posao izrade dokumentacije obuhvaća i sve potrebne dozvole, a procijenjen je na oko pola milijuna eura. Stigla je jedna zajednička ponuda tri ponuditelja. Osječki Rencon, splitski Geoprojekt i zagrebački Inženjerski projektni zavod za 549.900 eura pripremit će papire koji bi, prema prijedlogu ugovora koji je sastavila gradska uprava, trebali biti gotovi u roku od pet mjeseci, odnosno do kraja godine. Nakon što se sve potvrdi na papiru, moći će se krenuti u potragu za izvođačem i gradnju, koja bi, najavljuju iz Grada, trebala biti brža.

– Planirana je gradnja dvokolosiječne pruge s kontaktnom mrežom te ispravljačkom stanicom. Projektom su planirana nova rješenja kolosiječne konstrukcije s jednostavnom i brzom ugradnjom, većom trajnošću, manjom bukom te jednostavnijim održavanjem – kazali su nam proljetos iz gradske uprave. Usto, na trasi se planira i rekonstrukcija kanalizacije sagrađene između 1920. i 1950. godine. Svoje smjernice kako nova trasa treba izgledati dao je i ZET.

Gradski prijevoznik predlaže gradnju u dvije etape. Prvu od Vukovarske do Savišća, kamo bi onda vozila linija 2 dok se ne sagradi i druga etapa od Vukovarske do Zvonimirove. Na nešto manje od četiri kilometra pruge planirano je 9 obostranih stajališta. Novim bi tračnicama, prema smjernicama, trebala voziti produžena linija broj 1, koja sada vozi od Zapadnog kolodvora do Borongaja, no umjesto toga po novom će na Zvonimirovoj skretati u Heinzelovu i nastavljati novom trasom.

VEZANI ČLANCI:

Za to u ZET-u planiraju osam tramvaja koji će voziti svakodnevno u prosjeku slijedom polazaka svakih 10 minuta. Od ostalih projekata novih tramvajskih trasa najbliže realizaciji je oko dva kilometra pruge od okretišta u Zapruđu, Sarajevskom cestom do Ranžirnog kolodvora.

Sljedeće godine planira se izabrati izvođača radova koji će za 20 milijuna eura u 12 mjeseci od sklapanja ugovora položiti tračnice. A novim tračnicama trebali bi voziti i novi tramvaji. Proljetos je potpisan ugovor za nabavu 20 novih Končarevih tramvaja koji bi ulicama metropole trebali početi voziti na proljeće 2025. godine. Do tada voznom će parku pomoći 10 rabljenih tramvaja za čiju je nabavu prije nekoliko dana završio međunarodni javni natječaj. Plan je da prva rabljena vozila stignu već najesen.

VIDEO: OPG Novak iz Zagreba u potpunosti je uništilo posljednje nevrijeme

 

Ključne riječi

Komentara 41

BS
Blue_shirt
08:32 01.08.2023.

22.04.2022 godine je TT na svom profilu objavio da do kraja 22 će biti gotova dozvola. A sada se kao ubrzava? Koga vi farbati. Još se nezna ni tko će izraditi dokumentaciju a u 08 mj 2023 smo.

SP
Spezzi
08:41 01.08.2023.

Da smo prije 2 i kusur godina zaustavili zet-ov bus na liniji za Dugave i putnike stavili na čelne pozicije u gradu, rezultat bi bio daleko veći. Domet ove vlasti je ofarbana klupica u dugine boje na Zrinjevcu. Za više od toga nisu sposobni.

Avatar Jopa
Jopa
08:24 01.08.2023.

Priblizavaju se izbori pa kreću sa tekstovima promocije a onaj pokojni kriminalac i komunjara za koga nikada nisam glasao je svemirski brod za ove nesposobne ideološke radikale. To je moj komentar..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije