Prometnu studiju Gradski ured za prostorno uređenje prije posljednje sjednice Gradske skupštine povukao je iz rasprave o Generalnom urbanističkom planu, koji i sam, na kraju, nije bio na dnevnom redu sjednice. Time su sami sebi zabranili gradnju javnih garaža diljem grada, za što će na idućoj sjednici Skupštine za dva dana ipak zatražiti suglasnost zastupnika.
– Iz GUP-a se briše cjelovita Programsko-prostorna studija rekonstrukcije i prometnog sustava središta grada Zagreba, ali prometna studija ostaje.
Cjelovita studija podrazumijeva izradu i demografskih, socitara, a ne samo prometnih – objasnila je Tatjana Operta iz Grada te dodala da će prometna studija, za razliku od cjelovite, biti gotova do 15. svibnja jer je već izrađuje Prometni fakultet. Kako je rekao pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje Dinko Bilić, usvajanjem prometne studije u sklopu izmjena GUP-a trajno bi se omogućilo preseljenje svih parkirališnih mjesta u centru grada u garaže.
– Od studije se odustaje pa je ponovno aktualna, a kako će se graditi garaže ako se briše ona cjelovita koja podrazumijeva i konzervatorske te ostale analize u centru grada – pitao je zastupnik Zvane Brumnić, dok su mu iz Grada odgovorili da će se sve propisati prometnom studijom.
Ona će, međutim, biti donesena tek nakon sjednice na kojoj bi se točka o njoj trebala usvojiti. Izmjene GUP-a, istaknuli su iz Grada, rade se isključivo zbog legalizacije bespravno sagrađenih objekata, za koju su sa 28. travnja Zagrepčani predali čak 91.264 zahtjeva. Tome će se, objasnili su u Gradu, pribrojiti 28.000 zahtjeva koji su nepotpuni.
– U Zagrebu je 300.000 stanova pa to znači da je trećina grada ilegalna – zaključio je skupštinski zastupnik Grgo Jelinić, dok su iz Grada objasnili da su među zahtjevima i legalizacije terasa te ostalih dograđenih objekata, ne isključivo stambenih.
Tako je, i ona će sva parkirna mjesta zauzeti "oni koje gradonačelnik osobito ljubi" to jest vlasnici kafića, a mame s kolicima će i dalje voziti slalom po trotoarima.