Novozagrebački pothodnici užasavaju građane jer su ti podzemni prolazi nefunkcionalni, puni smeća, smrde, a noću su jako opasni i građani njima rijetko prolaze u kasne sate. Pretrčavanje opasne brze novozagrebačke avenije, za mnoge je - prvi izbor. S pothodnicima problema imaju i invalidi jer niti jedan - od šest - u Aveniji Dubrovnik nije prilagođen osobama u kolicima. Potohodnici su pak nužnost jer na četiri kilometra dugoj trasi od rotora do Utrine samo je jedan pješački prijelaz - kod Avenije Većeslava Holjevca - tako da invalidne osobe niti nemaju gdje prijeći ulicu.
- Teško hodam, no čim padne mrak radije pretrčavam ulicu nego prolazim kroz mračni pothodnik. Rasvjeta se svako malo kvari - kaže umirovljenica Marija N., koju smo zatekli u pothodniku prema Središću.
Popadale kamene ploče, hrpe smeća, zidovi išarani grafitima i smrad mokraće uobičajna je slika novozagrebačkih pothodnika. Iznimka je najnoviji na Remetinečkoj cesti, koji jedini ima pristup za invalide, te pothodnici kod Velesajma i u Utrini, koji su nanovo popločani i djelomice komercijalizirani. No, koliko pješaci malo koriste pothodnike potvrđuju trgovci iz nekoliko preživjelih lokala u dva pothodnika, koji će ionako - kažu - zbog lošeg prometa prije ili kasnije zatvoriti vrata.
- Svake godine Grad izdvaja novac za održavanje i "krpanje" pothodnika, no za cjelovitu obnovu i prilagodbu invalidima, što je nužno, treba puno više novca. Iz malih komunalnih akcija to se ne može napraviti - kaže stručni savjetnik pri Vijeću gradske četvrti Novi Zagreb - istok Levin Zaninović.
No, da je nužno nešto napraviti svjedoče i policijske statistike. Avenija Dubrovnik pri vrhu je najugroženijih prometnica u gradu. Samo u prvoj polovici ove godine tamo su se dogodile 293 nesreće s 25 ozlijeđenih i jednom poginulom osobom. Godinu prije, pak, policija je zabilježila 339 nesreća, u kojima je također jedna osoba smrtno stradala, a 50 je ozlijeđenih.
D. Petrov