Siječanjska jutra u Zagrebu hladna su i mračna. I dalje je mrkla noć kada prvi promrzli putnici žurno ulaze u tramvaje na trešnjevačkoj remizi, a zubato sunce još nekoliko sati ostaje skriveno iza debelog sloja opjevane zagrebačke magle. A usprkos pozitivnim trendovima u broju oboljelih, protupandemijske mjere još će dugo biti na snazi u tramvajima i autobusima ZET-a.
Od kraja studenog dopušten broj putnika u vozilima smanjen je na 40 posto, a onaj tramvaja i buseva povećan pa su u zadnjih mjesec i pol gužve bile rijetkost. Međutim, u posljednjih tjedan dana na društvenim se mrežama sve češće pojavljuju fotografije pretrpanih tramvaja u kojima se ne poštuje distanca pa smo provjerili je li to pravilo ili iznimka svakodnevice u metropoli.
Zato sam nabavio FFP3
Na trešnjevačku remizu tako smo stigli oko sedam sati i gužvi isprva nije bilo. Potvrđuju nam to i putnici.
– Svaki dan u ovo doba idem na posao dvanaesticom do Maksimira. Moram priznati da nisam primijetila gužvu i svi u tramvaju poštuju mjere koliko je moguće na toliko malo prostora – govori nam trgovkinja Marijana ulazeći u novu dvanaesticu, no sljedeća dvanaestica koja je s Ljubljanice krenula oko 8 sati, bila je puna. Sva su sjedeća mjesta u njoj bila zauzeta, a broj putnika opasno se približio nedopuštenoj brojci (naslovna slika). Takva vožnja nekima nije bila ugodna pa su na sljedećoj stanici s izrazom nelagode u očima izašli iz vozila.
Gužva se nešto smanjila do Cibone, a oko Trga bana Jelačića je potpuno nestala. Do okretišta Dubrava dovezli smo se tako u gotovo praznom tramvaju. Međutim, kada smo presjeli u novu jedanaesticu prema Črnomercu, zatekli smo sasvim suprotnu situaciju. Broj putnika u vozilu bio je veći od dopuštenog, distancu je bilo gotovo nemoguće poštovati, a u uskom dijelu tramvaja kod zadnjih vrata stvorila se gužva kroz koju se nije bilo moguće probiti. Srećom, svi su nosili maske, a putnici na stanicama oko Maksimira, kada su vidjeli situaciju u tramvaju, nisu u njega ulazili, već su poslušali upute i pričekali drugi.
– Ovakvu situaciju viđam zadnjih nekoliko dana. Prije toga gužvi nije bilo. Vjerojatno je ZET zbog praznika i najave uvođenja online škole smanjio broj vozila pa se povremeno događaju ovakve situacije – kaže Blaženka koja radi u jednom uredu na Trgu bana Jelačića i svaki dan na posao ide tramvajem. Ističe i da nema pravila kada će se gužva stvoriti, ujutro ili popodne, no srećom, traje kratko, nekoliko stanica, i onda nestane.
Tako je bilo i u našoj jedanaestici. Ispraznila se do Jelačićeva trga pa smo se ponovno na Črnomerec dovezli sa svega nekoliko suputnika. Ondje smo se pak ukrcali u autobus 109 koji spaja Dugave sa zapadom. Crvena naljepnica upozorava da je dopušten broj putnika 41, a oko pola deset, kada smo ušli, gužve nije bilo. No Davor Radić koji tim busom, kaže, svaki dan putuje na posao u Novi Zagreb, ističe kako ih povremeno ima.
(Ovu nam je fotografiju prije nekoliko dana poslao čitatelj)
– Zna nastati krkljanac na stanici Selska-Zagorska. Do rotora se sve isprazni pa onda opet bude gužve nakon Avenue Malla. Nije mi ugodno pa sam nabavio FFP3 masku kako bih se osjećao sigurnije – govori.
Pratimo svakodnevno
Da je broj vozila smanjen, potvrđuju nam i iz ZET-a. Razlog su praznici i uvođenje online škole, a buseve i tramvaje ponovno će pojačati od 1. veljače.
– Već dulje razdoblje svakodnevno pratimo popunjenost vozila te ne bilježimo veći broj putnika od dopuštenog. Iznimno, može doći do povećanja pri pojedinom polasku zbog prometnih zastoja, nezgoda i drugih okolnosti na koje kao prijevoznik ne možemo u cijelosti utjecati – poručuju iz ZET-a.
SS novinari,slučajno ne nemojte zagrebsti pitanje frackinga u Hrvatskoj I zašto se po Europi zabranjuje,al zato po tramvajima i placevima redovno izvještavajte tko nema masku.