Prvi će put u Hrvatskoj čuveni “Orašar” zaigrati u kazalištu za djecu. Dogodit će se to u Gradskom kazalištu Trešnja, gdje će se premijera “Orašara” održati preksutra. No, osim ovog, vodstvo Trešnje i autorski tim predstave odlučili su se na još jedan značajan iskorak. Njihovu publiku, naime, ne očekuje istoimeni balet već – dramska predstava.
Povratak izvornoj priči
– Vidjevši da je od trenutka kada je postavljen u Hrvatskom narodnom kazalištu interes za “Orašara” sve veći i veći, i ljudi ga znaju samo kao balet, shvatili smo da bi publici trebalo pokazati kako je zapravo taj čuveni balet nastao. I zato smo našeg “Orašara” odlučili postaviti kao dramsku predstavu, bajku, bazirajući se na Hoffmannovu originalu “Orašar i mišji kralj” – kazala je ravnateljica Trešnje Višnja Babić.
Upravo je ona, nakon što je već uspješno režirao “Snježnu kraljicu”, redatelju Paolu Tišljariću ponudila novi izazov, kazavši “Ajmo napraviti nešto božićno.”
– A kako sam “Orašara” kao balet u HNK gledao bezbroj puta, to smo se ovdje u Trešnji, uz dramaturginju Ladu Kaštelan, odlučili vratiti na originalnu priču. I to tako da je ispričamo cijelu, prilagođenu uzrastu djece, ali s jednim dramaturškim pomakom na samom kraju jer su nam danas potrebni mir i tolerancija. Nadam se da će se naša publika, i djeca i odrasli, zaljubiti u našeg “Orašara” – istaknuo je Paolo Tišljarić.
A da je i njega “Orašar” očarao još dok je bio dijete, priznaje i mladi glumac Marin Klišmanić koji u Trešnjinoj verziji glumi upravo naslovnu ulogu.
– Rođen sam u Kaštelima i kada sam imao šest godina, s roditeljima sam došao u Zagreb pogledati “Orašara”. Sjećam se da je sve bilo veliko i čarobno, i zato mi je bila velika čast dobiti ulogu Orašara upravo kada se taj komad prvi put postavlja kao dramski tekst. A u toj ulozi ima puno uvjerenja s kojima se svatko može poistovjetiti jer se svi žele promijeniti nabolje – kazao nam je Marin Klišmanić, student pete godine Akademije dramske umjetnosti koji će u svom prvom nastupu u Gradskome kazalištu Trešnja znamenitom liku Orašara konačno dati glas.
Rasprodane izvedbe
Kojih petnaestak minuta nakon tih riječi, prisustvujući generalnoj probi, imali smo prilike vidjeti kako to izgleda kada Orašar i svi ostali likovi iz djela Ernesta Theodora Amadeusa Hoffmanna progovore. A upotpunjeno idejama scenografkinje Irene Kraljić, kostimografkinje Tee Bašić Erceg i koreografkinje Blaženke Kovač Carić, sve izgleda maštovito, razigrano, napeto, poučno i na kraju veselo i raspjevano.
Očito upravo to mnogi i očekuju jer su, iako premijera još nije ni održana, sve 42 izvedbe Trešnjina “Orašara” tijekom prosinca, a na programu je svaki dan, ponekad po dva ili čak tri puta, rasprodane. Eto, dokaz je to i da se Orašaru koji govori ne može odoljeti.
Pogledajte video: Prodaja ulaznica za Orašara