Počelo je: navala zainteresiranih srušila je internetsku stranicu HNK Zagreb, a "zmija" je ponovno zavladala prostorom oko zgrade središte nacionalne kazališne kuće.
Brojna publika i ove blagdanske sezone želi vidjeti baletnu božićnu bajku "Orašar", a ako je suditi po lanjskom rekordu kada je u samo jednom danu prodano osam tisuća ulaznica, jasno je da će na balet samo oni koji su spremno, u niskom startu, dočekali
prodaju ulaznica.
Adventsko vrijeme mnogima je nezamislivo bez “Orašara”, slavnog bijelog baleta još slavnijeg ruskog skladatelja Petara Iljiča Čajkovskog. Božićna bajka, priča o djevojčici Klari koja kao dar pod bor dobije lutku Orašara koji je zatim odvede u čarobni svijet mašte, zlih miševa, okrutnih vojnika i dobrih prinčeva danas je klasično djelo kojem se sve generacije vraćaju baš na kraju kalendarske godine.
Partitura Čajkovskog za “Orašara” jedno je od njegovih najpoznatijih djela, ono koje je sam skladatelj prilagodio koncertnom izvođenju. Tako je nastala “Ščelkunčikova suita” – i sam balet desetljećima je u hrvatskim kazalištima izvođen pod naslovom “Ščelkunčik” – koja je 1909. godine izdana kao jedan od prvih albuma u povijesti glazbe. No iza nastanka baletne božićne bajke krila se obiteljska tragedija: Čajkovskom je umrla sestra pa ovaj balet sadrži i mnogo melankolične glazbe, posebno u nježnom adagiu
“Grand Pas de Deux”.
Ova božićna priča jedan je od najizvođenijih baleta u cijelom svijetu, pa tako i u Zagrebu. Balet HNK Zagreb tijekom svojega postojanja imao je nekoliko odličnih premijernih uprizorenja “Orašara”, a mnogi se još i danas sjećaju Vesne Butorac Blaće ili Irene Pasarić kao Klare. A "Orašar" u kojem ćemo uživati i ovog adventa svoju je premijeru imao 2011. godine u koreografiji Dereka Deanea.
Balet HNK Zagreb u ovom će ciklusu čak petnaest puta otplesati ovaj balet, a danas su puštene u prodaju karte za sve izvedbe: 29. i 30. studenoga, 4., 11., 15., 18., 20., 24., 27., 28., 28., 29., 31. prosinca te 3. i 4. siječnja 2019. godine. U prve tri izvedbe ulogu Princa pleše nacionalni prvak HNK Zagreb Tomislav Petranović, a Klara je Anamarija Marković, mlada balerina koja se u svom životopisu može pohvaliti i stipendijom i usavršavanjem u slavnnoj ruskoj školi Vaganova.
No baletni “Orašar” ove godine ima i jednu jaku humanitarnu poruku:
– Sudjelovala sam na završnom koncertu akcije “Uz nas niste sami – za dostojanstven život“, koja je ove godine bila namijenjena skupljanju sredstava za starije sugrađane u potrebi i ostala zapanjena pozivima ljudi koji su se javljali na humanitarni telefon. Zvali su uglavnom stariji ljudi, oni koji ni sami nemaju puno, o čemu su i govorili, ali odlučni da pomognu ljudima kojima je još teže nego njima – rekla nam je Dubravka Vrgoč, intendantica HNK Zagreb, koja je baš te večeri u TV studiju na Prisavlju donijela odluku da će ovog adventa jedna izvedba “Orašara” biti dar onima koji si odlazak u kazalište ne mogu priuštiti.
– “Orašar” je zasigurno zaštitni znak i našeg kazališta. Svjesni ekonomske situaciju u kojoj živimo, odlučili smo da on bude naš božićni poklon, uvjereni da će uljepšati božićne blagdane onima koji nisu u mogućnosti kupiti kartu i doći u naše kazalište – objašnjava Dubravka Vrgoč.
Humanitarna izvedba “Orašara” bit će 13. prosinca, a HNK Zagreb realizirat će je u suradnji s Gradskim uredom za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom.
Zašto ne pišete o privatizaciji Meštrovićevog paviljona https://likumzg.wordpress.com/2018/10/05/priopcenje-za-javnost-vec-deseti-umjetnik-izbacen-je-iz-mestrovicevog-paviljona-ministarstvo-kulture-suti/