Parkiranje na “rubnim” dijelovima grada i vožnja tramvajem za jednu cijenu, zaustavljanje do 15 minuta automobilom ispred škola, vrtića, zdravstvenih ustanova i nadzor parkirališta u centru grada - tri su konkretne mjere koje je donijela radna grupa gradskog Ureda za promet u suradnji sa Zagrebparkingom.
Sustav - svjetska praksa
– Pokušat ćemo rasteretiti središte grada na način da građanima ponudimo isplativu alternativu. Oni koji žele doći u centar parkirat će na određenim parkiralištima i nakon toga koristiti javni gradski prijevoz. U cijenu parkirališne karte bila bi uračunata i cijena prijevoza, to je takozvani Park and Ride sistem – objasnio je Mijo Bezer iz gradskog Ureda za promet.
Ništa novo. Međutim, nove su lokacije; Velesajam, maksimirski stadion, Trg Francuske Republike i okretište Prečko, koji se do sada nisu uzimali u obzir pri kreiranju novih prometnih rješenja. Ostale lokacije su Vrapče, kod željezničke stanice u Podsusedu i okretište Dubrava.
– Park and Ride sustavi su svjetska praksa. Bitno je jedino vidjeti kako će reagirati ljudi na to – komentirao je Robert Mišeta, direktor Zagrebparkinga, koji je također član stručnog tima predvođenog gradskim predstavnicima.
Voditelj te Holdingove podružnice rekao je da je jedan od primarnih ciljeva popuniti gradske parking garaže, referirajući se na Bezerovu točku “renesanse” parking sustava metropole.
Što veća frekvencija
Nadalje, zagrebačkom gradonačelniku će, kaže Bezer, predložiti i dopuštanje privremenog zaustavljanja ispred škola, vrtića i zdravstvenih ustanova kako bi se “spriječilo nepotrebno kažnjavanje”. U to će ime ta parkirališna mjesta posebno označiti.
Treći im je potez, pak, kako ga nazivaju, monitoring prve naplatne zone.
Najskuplju zonu u gradu doslovno će nadzirati, budući da Grad “hoće osloboditi što više mjesta, jer je 93 posto parkirališta permanentno zauzeto, a cilj je postići što veću frekvenciju na oko 6500 parkirališta u staroj jezgri”. Međutim, glavni problem - parkirališne karte - ta skupina nije riješila.
Ne znaš tko je smiješniji, ovi iz gradske uprave ili ovaj neobrazovani novinar....reci nam novinaru, a gdje će to čovjek uhvatiti tramvaj u Vrapču? To je možda onaj leteći, iz Enterprisea...