Na tisuće posjetitelja razgledalo je izložbe koje je ona vizualno uredila.
Osim u glavnome gradu, gdje je postavljala u Povijesnom, Etnografskom, Arheološkom muzeju, Klovićevim dvorima, Mimari, dizajnirala je i stalni postav rodne kuće Nikole Tesle u Smiljanu, Ivana Gorana Kovačića u Lukovdolu, Gradskog muzeja Vukovar u dvorcu Eltz...
"Izložba živi svoj život"
A javnost do danas, nakon gotovo dvadeset godina staža i više od stotinu izložbi, nije upoznata s likom Nikoline Jelavić-Mitrović. Možda upravo zato što – nakon što ih postavi – nestane. Dođe na otvaranje i, kako sama kaže, pusti izložbu da živi svoj život.
– Izložbe pak pomno proučavaju muzealci, koji me, u krajnjoj liniji, ako im se svidi, i angažiraju – kaže Nikolina Jelavić-Mitrović, koju smo fotografirali u okruženju jedne od posljednjih izložbi koja je njenih ruku djelo – "Grad filma – tvornica snova" u Muzeju Grada Zagreba (iako je u MGZ-u dizajnirala i izložbu o povijesti Maksimira). Predmeti i sama tema koja se obrađuje vječna su inspiracija, no najbitniji je, kaže dizajnerica, način na koji surađuje s autorima izložbe.
– Oni odrede početnu koncepciju, a potom od njihovih ideja uređujem vizualni identitet – kaže Jelavić-Mitrović te dodaje da uvijek nedostaje vremena, no izložba se uvijek otvori na vrijeme. O njezinu radu svjedoče i brojne nagrade, a počela je još dok je na Arhitektonskom fakultetu pohađala studij dizajna.
Počela s Fabijanićem
Prvi projekt, postavljanje izlože o paškoj čipki u Etnografskom muzeju, odradila je u suradnji s profesorom, poznatim arhitektom Nenadom Fabijanićem. Jedna od najdražih joj je, ipak, ona o igračkama, koju je postavljala u Etnografskom muzeju, gdje su se djeca izlošcima mogla i igrati.