Monopol kojim je proteklih šest godina isključivo pravo na oglašavanje na javnim površinama i nekretninama u vlasništvu Grada imala gradska tvrtka Zagreb plakat ukinut je nedavnom odlukom Visokog upravnog suda. Presuda je donesena na temelju tužbe koju je još 2010. godine podnijela tvrtka Europlakat. Smatraju nezakonitom odluku Gradske skupštine iz 2008. godine kojom je oglašavanje na gradskom zemljištu i nekretninama proglašeno komunalnom, a ne tržišnom djelatnosti.
Bez posljedica
Zahvaljujući takvoj, Zagreb plakat, koji je u većinskom vlasništvu Holdinga (51 posto, a 49 posto udjela ima tvrtka Media u vlasništvu Agrokora), jedini je imao pravo ugovarati s oglašivačima plakatiranje na gradskoj imovini pa je stvar završila i na sudu. Čelnik Zagreb plakata Boris Guina nije želio kazati hoće li odluka poremetiti poslovanje tvrtke, ali iz Holdinga su kratko kazali kako poslovanje tvrtke nije dovedeno u pitanje. No, da će se ukidanje monopola zasigurno osjetiti na poslovanju, dovoljno je navesti da je 2008. godine, prije istiskivanja privatnog sektora, prihod tvrtke bio 10 milijuna kuna, dok je već 2009. godine bio 22 milijuna kuna, čak 12 milijuna kuna više.
– Pozdravljamo odluku i nadamo se da će svi sudionici na tržištu vanjskoga oglašavanja naći zajednički jezik kako bi Grad Zagreb, kad je riječ o komunalnoj opremi, izgledao kao i svaki drugi uređeni grad srednje Europe – kazali su iz Europlakata.
Izdvajanje tvrtki
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ova odluka biti dovoljna da se upravo na Zagreb plakatu testira privatizacija gradskih tvrtki. Naime, u Zagreb plakat privatni je sektor ušao najdublje. Na isti bi način, najprije s koncesijama ili prodajom udjela, u konačnici mogao završiti i dio sadašnjih Holdingovih podružnica, od kojih će dio 1. studenog postati samostalna trgovačka društva.
>>U centru Grada uklanjaju se jumbo plakati i reklame
Bar netko mlad i sposoban